Olen saanut lahjan tuntemattomilta teini-ikäisiltä. Helmikuussa julkaisin tekemäni Instagram-kyselyn tulokset siitä, miten suomalaiset käyttävät Instagramia. Silloin 150 vastaajasta alle 20-vuotiaita oli vain 7 prosenttia, mistä sain palautetta: heitä pitäisi olla huomattavasti enemmän, onhan heitä koko palvelussakin eniten! Kerroin silloin, etteivät viestini oikein tavoita sen ikäisiä, että seuraajani kun ovat kaltaisiani keski-ikäisiä setiä ja tätejä.
En kuitenkaan laittanut kyselyä kiinni ja nyt yllätyin: nuoret ovat itse löytäneet kyselyn ja käyneet siihen vastaamassa! Nyt alle 20-vuotiaita on jo mukavat 30% ja koko vastaajajoukosta alle 30-vuotiaita on puolet. Hyvä-hyvä!
Näyttää siltä, että nuoret eivät ole niin innokkaita seuraamaan organisaatioita somessa kuin vanhemmat. Prosenttiosuudet tippuivat kysymyksessä, jossa kyselin tärkeimpiä syitä, jotka ovat saaneet vastaajat seuraamaan organisaatioita somessa.
Siinä missä helmikuussa tärkeimmät syyt olivat:
1. haluan saada inspiraatiota 43%
2. huvin vuoksi: sisältö on viihdyttävää 40%
3. haluan tietoa siitä, mitä yrityksessä/tuotteen ympärillä tapahtuu 37%
luvut olivat nyt seuraavat:
1. huvin vuoksi: sisältö on viihdyttävää 38%
2. haluan saada inspiraatiota 37%
3. haluan tietoa siitä, mitä yrityksessä tai tuotteen ympärillä tapahtuu 35%
Jos haluat tarkempaa tietoa siitä, miten eri-ikäiset tai eri sukupuolta olevat instagrammaajat palvelua käyttävät, ota yhteyttä, niin kaivelen dataa lisää.
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.