Tässä siis esimerkki siitä, miten muutin Pihtiputaan partiolukiolaisten nuorille tekemän kyselyn tulokset karuselliksi:
LinkedIniin tein kuvista ns. dokumentin:
Twitteriin jaoin kuvat videona:
Twitterissä jaoin tällä kertaa videon sijaan ison palapelikuvan:
LinkedInissä jaoin myös palapeliversion kuvasta, kuvan osaset postasin myös kommentteihin. Se, että LinkedIn järjestelee kommentit satunnaiseen (=Most relevant) järjestykseen aikajärjestyksen sijaan (toki voi valita Most recent, jolloin kuvat näkee käänteisessä aikajärjestyksessä) ei helpota tällaisten sisältöjen jakamista.
Melkein aikuisena somessa eli mitä 16-17-vuotiaat kertoivat #partiolukio'laisten #somefi-kyselyssä, joka esiteltiin viime viikolla #cmadfi'ssa.
— Johanna Janhonen, Wikipedian of Hidden treasure (@jjanhone) February 5, 2021
PS. Halusin testata, miltä Instan #karusellipostaus näyttää täällä. pic.twitter.com/3BdewYIdgO
Tänään oli taas uuden karusellipostauksen vuoro.
Tältä se näytti Instagramissa:
ja tältä Facebookissa:
Testaan: pystyykö näin pientä tekstiä lukemaan. pic.twitter.com/F9V1gzDj3r
— Johanna Janhonen, Wikipedian of Hidden treasure (@jjanhone) February 13, 2021
Mobiilissa kuvaa oli helppo zoomailla, tietokoneella ei niinkään.
Instagramin karusellipostausten avulla kehitän siis sisällöntuotantoani muissakin somepalveluissa. Ja näistä kokeilusta pääsevät asiakkaanikin hyötymään, kun voin kertoa heille nikseistäni sisältöä someen -koulutuksissani. Olen kyllä onnekas siinä, kun työni on niin lähellä harrastuksiani. :)