Monday, March 29, 2010
Wednesday, March 24, 2010
Some yrityksissä by @hessuj
jos tämä löytyy tallenteena striiminetistä, niin tarvii kattoo. oon kuunnellu vasta 2 jaksoa hessun kahvilaa, mutta oon kyllä ihan fani. :)
Saturday, March 20, 2010
Mashup, muussattu sivu
Tällä kertaa tarinoin aiheesta mashup, joka on syötteiden avulla itsestään päivittyvä nettisivu. Termille ei ole vakiintunutta suomennosta, joten käytän tässä omaa käännöstäni: muussattu sivu. Sen avulla sihteereistä tehdään turhia - tai ainakin heidän taakkaansa kevennetään merkittävästi.
Käytännössä se toimii esimerkiksi näin:
Wikipediassa ei ole mashupeille vielä suomalaista sivua, joten kurkkaa enkku-Wikipedian puolelta lisää tietoa aiheesta.
Käytännössä se toimii esimerkiksi näin:
- projektimetriikat tulevat tuoreeltaan jostain syötteitä tuottavasta raporttityökalusta (esim. Jira)
- Twitteristä tilataan kumppaneiden uutissyötteet
- projektin blogista tilataan projektipäällikön tuoreimmat kirjoitukset
- Yammerista tai muusta vastaavasta mikroblogista eli "yrityksen sisäisestä Twitteristä" tilataan projektiryhmäläisten status-päivitykset
- kalenterista tulee projektin seuraavat tapahtumat
- wikistä näytetään viimeksi päivitetyt (tai luetuimmat) sivut tai suosituimmat avainsanat
- mediasta haetaan uutiset, jotka koskevat meidän alaamme
Wikipediassa ei ole mashupeille vielä suomalaista sivua, joten kurkkaa enkku-Wikipedian puolelta lisää tietoa aiheesta.
Friday, March 19, 2010
Terveisiä wiki-teema-aamusta
Tällä kertaa tuon terveiset wiki-teema-aamusta (lue koko tarina Ambientian blogista), jossa kerroin mm. siitä, miten Confluence-wikiin voi tuoda ulkopuolista sisältöä esim. syötteiden avulla, miten sinne voi tehdä eri ryhmien luettavissa olevia aliwikejä. Wikiin voi myös tehdä rakennetta tilojen ja avainsanojen avulla ja siihen on helppo tehdä erilaisia ilmeitä ja miten helppoa sitä on muihin wikeihin verrattuna päivittää.
Sosiaalista mediaa ja sen työkaluja voi hyödyntää yrityksissä esim. markkinointiin, asiakasrekisterin pitoon, tuotetukeen, tuotekehitykseen, sisäiseen ja ulkoiseen viestintään, tiedonjakoon ja vaikkapa kilpailijoiden seurantaan, kilpailijan avoimuudesta riippuen hyvinkin tarkasti… :)
Sosiaalista mediaa ja sen työkaluja voi hyödyntää yrityksissä esim. markkinointiin, asiakasrekisterin pitoon, tuotetukeen, tuotekehitykseen, sisäiseen ja ulkoiseen viestintään, tiedonjakoon ja vaikkapa kilpailijoiden seurantaan, kilpailijan avoimuudesta riippuen hyvinkin tarkasti… :)
Tuesday, March 2, 2010
HAMK @ YouTube
Aika hauska juttu tämä ja tosi hyvää mainosta HAMKille. HAMK on tullut mulle viime aikoina tutuksi siitä, että Ambientian pääkonttori Hämeenlinnassa sijaitsee HAMKin kampuksen naapurissa. Innovatiivista porukkaa sielläpäin :).
"Simon on musiikillisesti erittäin lahjakas HAMKin opiskelija, joka pitää HAMKista ja opiskelustaan niin paljon, että on halunnut tehdä aiheesta biisin. Mielestämme biisi oli niin hyvä, että se ansaitsi musiikkivideon. Kiitos Simonille ja kaikille videon tekemiseen vaikuttaneille! Kaikki videolla esiintyvät esiintyjät ovat HAMKin opiskelijoita. "
"Simon on musiikillisesti erittäin lahjakas HAMKin opiskelija, joka pitää HAMKista ja opiskelustaan niin paljon, että on halunnut tehdä aiheesta biisin. Mielestämme biisi oli niin hyvä, että se ansaitsi musiikkivideon. Kiitos Simonille ja kaikille videon tekemiseen vaikuttaneille! Kaikki videolla esiintyvät esiintyjät ovat HAMKin opiskelijoita. "
Subscribe to:
Posts (Atom)