Tuesday, July 30, 2013

Mitä on sisältöstrategia

Nyt kun sosiaalisesta mediasta ei jakseta enää vaahdota vanhaan malliin, onhan sitä tehty jo vuosikausia, puheenaiheeksi on otettu sisältöstrategia. Wikipediassa se on määritelty näin:
Sisältöstrategia on yksi verkkoympäristöjen kasvavista ajattelu- ja toimintamalleista. Verkkoon keskittyvän sisältöstrategian käytännöt nousivat markkinoinnin ja viestinnän kentälle kunnolla sosiaalisen median yleistyttyä 2000-luvun alussa ja se tunnistetaan osaksi käyttäjälähtöistä verkkonäkyvyyttä. Sisältöstrategia on tapa jolla luodaan tarkasti kohdennettua, vaikuttavaa ja sisällön tuottajalle tuloksellista verkkonäkyvyyttä. Sisältöstrategia syntyi kun suuryritykset tarvitsivat uusia prosesseja ja tomintamalleja uusien julkaisukanavien ja sosiaalisen median yleistyttyä. 
Keväällä luin aiheeseen liittyvän kirjan, Ida Hakolan ja Ilona Hiilan Strateginen ote verkkoon ja tein kirjan innoittamana yhden koulutuskalvon. En kuitenkaan ollut tyytyväinen siihen (siinä oli ihan liikaa tekstiä), joten uudistin kalvon ja niin yhdestä kalvosta tuli yhdeksän :).


No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...