Joitain pointteja esityksestä:
- somea ei mainita Suomen laissa, vaan someen liittyvät asiat ratkaistaan muun lainsäädännön puitteissa, mm. markkinointi, tietosuoja
- markkinoinnin pitää olla tunnistettavaa - siksi on suositeltavaa esim. Twitterissä mainita oma työnantajansa, jos puhuu siellä työhön liittyvistä asioista
- sukkanuket, eli valeprofiilit somessa ovat kiellettyjä
- #ad tai #spon-hastageja pitäisi käyttää UK:ssa ns. julkkisten tekemissä sponsoroiduissa twiiteissä
- blogiyhteistyössä pitää olla tarkkana, jotta blogin lukijoille on selvää, milloin puhuu bloggaaja, milloin hän taas kaupallisella asialla, blogiyhteistyöstä ollaan tekemässä sopimusohjeistusta
- työntekijöillä on lojaliteettivelvoite, eli työnantajaa kohtaan pitää olla lojaali, myös vapaa-ajalla.
- some-ohjeet kannattaa kouluttaa, jotta yritys on vahvemmilla silloin, kun lojaliteettivelvoitetta rikotaan
- someen ei kannata kirjoittaa mitään salaisuuksia!
- myös Foursquare-päivityksillä voi paljastaa liikesalaisuuksia (loggautumalla esim. asiakkaan tiloihin)
Oikein hyvä tietopläjäys, kiitos Elinalle ja Sometimen striimitiimille, joka tämänkin esityksen meille tallensi. :)
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.