Julkaisin viime viikolla infografiikan, jossa kerrottiin Suomen käytetyimmät sosiaalisen median palvelut DNA:n keväällä tekemän digibarometrin mukaan.
Mutta se, mitä käytetään "joskus" ja mitä käytetään joka viikko ovat vähän eri asioita. Siksi tein uuden infografiikan joka viikko käytetyistä somepalveluista.
Mitä havaintoja sinä tästä viikoittain käytetyimpien somepalveluiden infografiikasta teet?
Monday, October 1, 2018
Viikoittain käytetyimmät somepalvelut Suomessa keväällä 2018 via DNA
Infografiikan innoittamana tein itse jo muutaman noston tuloksista Twitteriin:
jota käyttää barometrin mukaan viikoittain 91% kaikista palvelun käyttäjistä.
91% WhatsAppin käyttäjistä käyttää sitä joka viikko,— Johanna Janhonen (@jjanhone) October 1, 2018
64% joka päivä ja
43% useita kertoja päivässä.#somefi #whatsappfi
Sen sijaan Facebook peittoaa WhatsAppin koukuttavuudessaan sekä päivittäin että useita kertoja päivässä palvelua käyttävien määrissä.
90% Facebookin käyttäjistä käyttää sitä joka viikko,— Johanna Janhonen (@jjanhone) October 1, 2018
69% joka päivä ja
49% useita kertoja päivässä.#somefi #facebookfi
Kolmanneksi koukuttavin palvelu viikkotasolla on barometrin mukaan Instagram,
jota käyttää joka viikko 81% käyttäjistä ja
joka päivä puolet käyttäjistä.
81% Instagramin käyttäjistä käyttää sitä joka viikko,— Johanna Janhonen (@jjanhone) October 1, 2018
50% joka päivä ja
29% useita kertoja päivässä.#somefi #instagramfi
Kovin kauas viikkokäyttäjien koukuttamisessa ei jää YouTube,
sen sijaan joka päivä sitä käyttää vain kolmannes käyttäjistä.
78% YouTuben käyttäjistä käyttää sitä joka viikko,— Johanna Janhonen (@jjanhone) October 1, 2018
34% joka päivä ja
18% useita kertoja päivässä.#somefi #youtubefi
Siitä, miten Snapchatin striikit (ketjut, joita Snappi-kaverit keskenään tekevät viestimällä toisilleen joka päivä) koukuttavat on oltu julkisuudessa huolissaan. Worry no more mothers, voisi sanoa digibarometrin mukaan, sillä palvelua käyttää viikoittain vain 71% käyttäjistä, päivittäin 54% ja useita kertoja päivässä 38% eli se sijoittuu päivätasollakin koukuttavuudessaan Facebookin ja WhatsAppin jälkeen vasta kolmanneksi.
Twitterin käyttäjistä 62% käyttää sitä joka viikko,
mutta vain 27% joka päivä.
62% Twitterin käyttäjistä käyttää sitä joka viikko,— Johanna Janhonen (@jjanhone) October 1, 2018
27% joka päivä ja
14% useita kertoja päivässä.#somefi #twitterfi
Monilla Twitter taitaa kuulua johonkin rutiiniin: sitä käytetään tautakanavana tiettyjen ohjelmien aikaan tai tietyissä tapahtumissa.
Onko näin? Sitä tutkin Pyppe-palvelusta, josta poimin oheisen syyskuun viraalipilven:
PS. Tein tämänkin infografiikan omia koulutuksiani varten, mutta jos joku somekouluttaja haluaisi käyttää tätä omiin tarkoituksiinsa, niin eiköhän se onnistu, kunhan pyydät luvan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Erittäin hyvä aihe ja paljon loistavaa informaatiota!
ReplyDelete