Tulokset julkaisin perinteiseen tapaan myös nettisivullani.
Tässä muutama poiminta yhteisömanagereiden haasteista, ajankäytön hallinnan lisäksi siis, joka oli kaikista pahin ongelma.
Miten tavoittaa oikeat ihmiset?
- Ihmisten vähäinen kiinnostus somen käyttöön työssään
- Suuret yhteisömassat ovat vaikeasti “hallittavissa” hoksataanko kaikki olennainen viestiä eteenpäin, tietoa on niin paljon
- Kuluttajien tavoittaminen, tiedontulvasta erottuminen
- Miten rakentaa yhteisöä, johon ihmiset haluavat kuulua ja jossa haluavat toimia.
Sisällöntuotanto on haastavaa!
- Haasteena on tuottaa mielenkiintoista sisältöä ja saada yhteisön jäsenet mukaan tuottamaan sisältöjä ja kertomaan meistä eteenpäin.
- keskustelujen moderointi ja ideointi
- Organisaation ulkopuolisena yhteisömanagerina on haasteellista päästä mukaan organisaation suunnittelemiin tavoitteisiin, mikäli viestintä ei pelaa molempiin suuntiin.
- Liikaa töitä, ei ehdi yhtään tekemään sisällöntuotantoa, paljon muitakin isoja tehtäväkokonaisuuksia someasioiden lisäksi
- Meillä on valtakunnalliset kanavat, mutta jokainen toimii omalla kanavallaan. Miten saadaan jaettua yhteistä kiinnostavaa tietoa. Jäsenistökin on passiivista sisällön tuottamisessa
- Olen opettaja, joka kehittää uusia tuotteita yhteisön tuella. Haasteena löytää yhtenäinen ja tunnistettava visuaalinen ja erottuva identiteetti = DNA.
- Samaa tehdään monella taholla, pirstaloitunutta, sekavaa
Miten pysyn ajan tasalla?
- Pysyä ajan tasalla kaikista sosiaalisen median palveluiden muutoksista sekä uusista sosiaalisen median palveluiden tulokkaista ja poistuvista somepalveluista.
- Oikeiden seurantatyökalujen löytäminen, ajallisen resurssit
- Seurattava keskusteluita eri puolilla, jotta osaan liittää tavoitteeni ja viestini yhteisöä kiinnostaviin kysymyksiin.
Eräskin yritys ilmoittaa nettisivuillaan “Liity WhatsApp-listallemme” ja kun lähetin viestin, ei tullut ikinä vastausta. :O
Eikä muutosvastarinnastakaan taida koskaan päästä eroon...
- Organisaation vastutus
- Haastetta on saada asennemuutosta läpi organisaatiossa, jossa uskotaan vanhoihin juurtuneisiin tapoihin viestiä, toimia ja tehdä töitä.
- Johdon sitoutuminen arkipäiväiseen työhön
- Työntekijälähettilyyten innostaminen – erityisesti johdon osalta.
- Toimijoiden hajanaisuus sekä viestintään sitoutuminen
- Aikapula, osaamisen haasteet, työyhteisön heikko sitoutuminen kulttuurin muuttaminen
Kääk! Lue loput täältä.
No nyt! #cmkysely on kokonaisuudessaan julkaistu, lue, millaista #yhteisömanageri'n työ on!https://t.co/MKzTnC4nEI#cmadfi #somefi— Johanna Janhonen (@jjanhone) January 13, 2017
PS. Jos kaipaat apua yhteisömanagerin haasteisiin, apu löytyy läheltä: liity Yhteisömanagerit -Facebook-ryhmään.
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.