Saturday, October 8, 2016

LinkedIn-blogini ohitti Blogger-blogini

Osa tehtääväni someasiantuntijana on testata käytännössä sosiaalisen median palveluita. Pari viikkoa sitten kirjoitin tähän blogiini Tekniikan akateemisille pitämästäni työntekijälähettiläskoulutuksesta. Maanantaina jaoin saman koulutusmateriaalin LinkedInin blogialustalla Pulsessa. LinkedIn-bloggaus lähti siis takaa-ajoasemasta, mutta on nyt mennyt tämän blogin lukukertojen ohi. Blogialustana Pulse onkin Bloggeria aktiivisempi, mikä johtuu siitä, että LinkedInissä blogikirjoitus on osa suurempaa ekosysteemiä, jossa on bloggaajien lisäksi mukana myös muut LinkedInin käyttäjät. Joidenkin tutkimusten mukaanhan vain noin 4% suomalaisista bloggaa, joten tuskin luku LinkedInissäkään paljon suurempi on.

Vertailin tilannetta myös SlideSharessa. Siellä esitykseni on katsottu 551 kertaa (tilastot laahaavat vähän perässä ja näyttivät lukukerrat 531 käynnin mukaan). SlideSharenkin perusteella LinkedIn rockaa:

38%  vs 31%.

Maanantain bloggauksella on kyllä vielä kova kiriminen, ennenkuin siitä tulee luetuin Pulse-bloggaukseni, (=kesäkuussa kirjoitettu Miten somessa haetaan töitä), mutta koska sekin pärjäsi paremmin toisella viikollaan, toivoa ei ole vielä menetetty. Ehkäpä ihmiset ovat myös aktiivisempia LinkedInissä lokakuussa kuin kesällä. Testi jatkuu siis!


Voit vaikuttaa testiin kirittämällä joko Blogger-postaustani tai Pulse-bloggaustani.

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...