Vuonna 2005 aloin brändätä itseäni somessa tällä kuvalla |
Tätä taustaa vasten olinkin hyvin ilahtunut, kun minua pyydettiin pitämään somekoulutusta TEKin urailtaan.
Uraillat ovat TEKin täysjäsenille tarkoitettuja tilaisuuksia, joissa käsitellään omaan työuraan, työhyvinvointiin, työnhakuun ja työelämässä jaksamiseen liittyviä teemoja.Mietimme mikä teema olisi ajankohtainen, millainen otsikko vetäisi ihmiset paikalle. Urailloissa on puhuttu usein työnhausta, joten some työnhaussa -koulutuksen sijaan ehdotin työntekijälähettilyyttä, sillä siitä on etua ihan kaikille - hyvästä henkilöbrändäyksestä hyötyy niin työnhakija kuin yrittäjä, myyjä, rekrytoija, tutkija tai oman alan asiantuntijakin.
Eilen pidin ensimmäisen työntekijälähettiläskoulutuksen Turussa. Kysyin kuulijoilta, olivatko he törmänneet työntekijälähettiläs-termiin ennen koulutustani ja kuulin, että termi oli kaikille uusi. Tämä ei yllättynyt, sillä termiä alettiin käyttää enemmän viime vuonna, mutta lähinnä konsulttipiireissä.
Tässä ote koulutuksesta.
Kävimme koulutuksessa niin vilkasta keskustelua, että someosallistuminen jäi vaisummaksi. Twiittausintoa pienensi varmaan sekin, että osallistujat tekivät itselleen muistiinpanoja siitä, kannattaisiko heidän brändätä itseään ammattilaisena vai ei:
Seuraavaksi puhun siis tästä samasta teemasta Jyväskylässä..@jjanhone haastoi miettimään omaa somestrategiaa ja osaamisen brändäämistä @TEK_akateemiset #urailta pic.twitter.com/QY1LkZE9XL— Annina Takala (@AnninaTakala) September 21, 2016
Siellä nähdään siis, Jyväskylän TEKkiläiset! :)
Jaahas, olenkin harkinnut Tekniikan akateemisiin liittymistä. Tässä yksi syy lisää :)
ReplyDeleteMukava kuulla Päivi!
Delete