Viime viikolla jaoin täällä Rautasillan esityksen siitä, miten Facebookissa menestyy. Pasi Vuorio, joka työskentelee suomalaisessa some-painotteisessa Savalanche-verkkokaupassa, näki asian hieman toisin:
Facebookiin saa paljon tykkääjiä, jos on
-huippusisältöä
-hyvät tuotteet tai
-molempia, kuten esimerkiksi Elvari-koruilla tai Varustelekalla.
B2B-yritys ei kaiketi voi saada massoja liikkeelle, ja fanimääriä tärkeämpää olisikin saada oikeat ihmiset tykkäämään. Omalla Facebook-sivullani on kahvila-strategia, eli kerron siellä asioita, joita kertoisin asiakkailleni, jos sattuisin istumaan heidän kanssaan samassa kahvihuoneessa. Ja koska tapaan yksittäisiä asiakkaitani harvakseltaan, Facebook-sivulla voin kahvitella heidän kanssaan vaikka päivittäin.
Facebook-kilpailujen säännöistä kehotan pitämään kiinni, ellei venäläinen ruletti kuulu harrastuksiisi. Kurkkaapa vaikka tämä Clienten ohje siitä, miten kilpailuja voi toteuttaa laillisesti Google Docsin avulla.
Itse olen toteuttanut Docsilla Facebook-sivuilleni yksinkertaisen yhteydenottolomakkeen. Sama lomake löytyy toki myös tästä blogista ja kotisivuiltani ja vastaukset kertyvät kätevästi yhteen paikkaan. Sekin on kätevää, ettei samoja tietoja tarvitse päivittää moneen paikkaan. :)
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.