Thursday, December 15, 2016

Jarkko Kurvinen paljastaa, miten helpottaa videosisällöntuotantoa

Järjestimme viime viikolla ensimmäisen Tarinavideot-koulutuksen, jossa keskityimme haastatteluvideoihin. Haastatteluista on vaikeita saada kiinnostavia, etenkään jos katsoja ei tunne haastateltavaa itse, mutta Anne Kalliomäki ja Toni Nummela antoivat koulutuksessa vinkkejä, joilla asiaa voi korjata. Koulutusta seuraavana päivänä minulle tuli tilaisuus tehdä haastattelu uusilla opeilla ja palatessani vuoden viimeiseltä (?) Helsingin reissulta minulla oli aikaa muokata haastattelusta video.

Haastateltavani on Jarkko Kurvinen, joka on paitsi konsultinretale myös kirjalilja ja yksi CMADFI-tapahtuman puhujista. Siellä hän kertoo perustamastaan Toinen mielipide -sivustosta.

Haastattelussa halusimme esitellä Jarkon YouTube-joulukalenteria, jonka hän kuvasi Slushista yhdessä tunnissa. Puheessaan hän kertoi, että vaikka videoiden katselukerrat lasketaan vielä kymmenissä kerroissa (joulukalenterin introa on katsottu nyt 96 kertaa ja esimerkiksi eilistä luukkua 15 kertaa), niin katsojat ovat kuuluneet oikeaan kohderyhmään ja joulukalenterista on jo seurannut yhteydenottoja. Vanha sanonta määrästä ja laadusta pitää siis paikkansa tässäkin tapauksessa.


 

Someaiheisia haastatteluja löytyy mun YouTube-kanavalta kymmenittäin, ja jännityksellä alan seurata, miten tämä video pärjää vuonna 2014 Jarkosta tekemäni haastattelun rinnalla. :)

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...