Monday, September 25, 2017

Mitä sinä odotat #cmadfi-puheenvuoroilta? Vastaa Twitter-chatissa!

Toimin yhteisöllisesti järjestettävän CMADFI-tapahtuman pääveturina. Tapahtuman tiimoilta järjestämme kerran kuukaudessa Twitter-chatin, joka kuun neljäs maanantai. Viime aikoina kalenterini on täyttynyt perheasioista ja siksi tämän kuun chatin markkinointi on jäänyt tekemättä. Mutta ei se mitään, sillä se antoi minulle hyvän syyn kokeilla chattiin vähän uudenlaista formaattia. :)

Chatissa puhutaan tällä kertaa seuraavan tapahtuman teemoista, jokta valitsimme kaksivaiheisella kyselyllä.

Puheita päivään mahtuu 18 kpl:

  • neljännen yhteisö- ja somemanagerikyselyn tulokset
  • enintään 10 sponsoreiden valitsemaa puheenvuoroa (2 puhetta / sponsori)
  • vähintään 7 kutsuttua puhujaa
Sponsorit saavat valita puheidensa otsikot koko listalta ja heidän tehtyä valintansa, kutsumme puhujia suosituimmille puheenaiheille. Tässä vaiheessa tiedämme siis sen, että puheita tulee varmasti näistä 7 aiheesta:


1. Yhteisön toiminnan mittaaminen käytännössä 52% 
2. Tulevaisuuden tutkijan näkemys yhteisöjen tulevaisuudesta 46%
    Miten tehdään sisältömarkkinointia käytännössä 46%
    Organisaation henkilökunnan aktivointi somen hyödyntämiseen 46%
5. Yhteisön motivointi ja palkitseminen käytännössä 44%
    Uudet visuaaliset sisältömuodot 44%
7. Mitä yhteisö/somemanagerin pitää tietää GDPR:stä? 43% 


Niiden lisäksi listalle nousee vielä 10 aihetta tältä listalta (todennäköisesti siis 10 ekaa, mutta ei välttämättä):

8. Somen rooli organisaation strategian jalkauttamisessa 40%
9. Jonkun somepalvelun algoritmien ymmärtäminen ja hyödyntäminen käytännössä 39%
    Käytännön esimerkki kriisiviestinnän hoitamisesta 39%
11. Mielipidevaikuttajien rooli sisällön levittämisessä 37%
12. Osallistava työkalu ja sen käyttö 36%
 Somemanagerointi käytännössä 36% 

14. Tarinallistamisen hyödyntäminen sisällöntuotannossa 35%
      Datan käyttö ja somemainonta käytännössä 35%
      Tekijänoikeudet yhteisöjen sisältöjen jakamisessa 35%
17. Joku sisällönhallintatyökalu ja miten sitä käytetään hyvin 33%
18. Miten ennakoivaa viestintää tehdään käytännössä? 32%
19. Tietojohtaminen yhteisö/somemanagerien työn johtamisessa 30%
      Yhteisömanagerointi käytännössä 30%
21. Parhaat käytännöt haastavien asiakaskohtaamisten hoitamisessa 26%
      Miten suomalaiset käyttävät somea nykyään? 26%
22. Millä eri tavoin voi ylläpitää hyvää henkeä yhteisössä 25%
23. Yhteisö/somemanagerin henkilöbrändi 22%
24. VR:n merkitys yhteisöissä (virtual reality) 21%
      Vaikuttava esiintyminen 21%
26. Fyysisen yhteisön vuorovaikutus somen avulla 19%
27. AR:n merkitys yhteisöissä (augmented reality) 17%
     Case: uuden työkalun käyttöönotto yhteisön viestinnässä 17%
29. Yhteisö- ja somemanagerin työhyvinvointi 16%
30. Voiko robotti korvata yhteisömanagerin? 14%
31. Case: pelialan yhteisömanagerointi 9%

Chatissa juttelemme nyt noista 7 varmasta aiheesta. Sen sijaan, että kävisimme keskustelua perinteiseen tapaan maanantaina kello 14-15, jutteluaikaa onkin nyt 24 tuntia. Ja sen sijaan, että minä tekisin koosteen chatista, kooste syntyy itsestään, kunhan vain seuraatte ohjeita.

Ohje chattiin:

  • Chatin kysymykset alkavat kysymyksen numerolla K1, K2 jne. Vastaa kysymyksiin painamalla reply-nappulaa, jolloin vastaukset ketjuuntuvat kysymyksen alle. 
  • Selkeyden vuoksi voit käyttää myös #cmadfi-häsää ja vastauksen numeroa (V1, V2), mutta se ei ole nyt pakollista.

Ja tässä kysymykset.







Ja nyt saa alkaa vastailemaan! Jännä nähdä, miten tämä uusi Twitter-chat-konsepti toimii. :)

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...