Tuesday, June 4, 2013

Kootut LinkedIn endorsaus -kokemukset ja testissä @listly-palvelu

Viime viikolla törmäsin mielenkiintoiseen palveluun, kun List.ly:n perustaja Nick Kellet alkoi seurata minua Twitterissä ja aloin tutkia, että mikä se List.ly oikein on. Ensimmäisen listani tein nukkekotiprojekteista, mutta miniatyristit eivät vielä oikein syttyneet palvelua kokeilemaan. Luotan siihen, että saan teistä enemmän vastakaikua, että te haluatte paitsi kokeilla uutta palvelua, myös jakaa LinkedIn-kokemuksianne :).

Toinen listani kertoo siis siitä, millaisia ajatuksia ja kokemuksia LinkedIn:in endorsaus herättää meissä jöröissä suomalaisissa: onko se hyvä vai huono juttu vaiko sekä että? Kokemuksia olen kerännyt kevään mittaan erilaisissa keskusteluissa ja olen saanut niitä myös sähköpostiini.

Kirjauduin itse Link.lyyn Twitter-tunnareillani, enkä ole nyt varma, onko teidänkin pakko kirjautua, ennenkuin pääsette
a) äänestämään (painatte nuolta ylös, jos olette jostain asiasta samaa mieltä) ja
b) lisäämään omia kokemuksianne listalle.

No kokeilkaa ja kertokaa sitten listly- ja endorsaus-kokemuksianne :).

PS. Nuo kuvat, joita Listly on listaansa arponut ovat jotenkin aika hupaisia. Hauskaa, että mukaan mahtui myös yksi oma kuvani!

4 comments:

  1. Ensi alkuun endorsementit olivat - ja joillain edelleen - brändinrakentajia, mutta nyt kun niitä jaetaan monesti hyvinkin rennosti ja vailla syvälllisempää ajatusta osaako henkilö oikeasti jotain aiheesta, ne ovat lähestulkoon menettäneet merkityksensä. Niitä voisi verrastaa tykkäyksiin FB:ssa, eli "kun olet työskennellyt Nokialla, niin luultavasti tiedät jotain matkapuhelimista". Eli ei oikeaa relevanssi siihen onko henkilö oikeasti hyvä... katsokaa vaikka minun profiiliani, monet endorsatut asiat eivät ole ydinosaamistani, ja monet endorsaajat eivät ole koskaan edes tavanneet minua! Esim. "CRM"-nimikkeellä olen saanut 242 endorsausta vaikka en koskaan ole oikeasti aiheen parissa työskennellyt, mutta olen työskennellyt useita vuosia sitten Oraclella, joka selkeästi monen mielestä pätevöittää minut (nykyisin) CRM-osaajaksi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Tom kommenteista, hyviä pointteja! Pitää kaiketi olla tyytyväinen siitä, ettei top-10 endorsementeihini mahdu kännykkäosaamista ;).

      Delete
  2. Oman kokemukseni mukaan mahdollisuus suositella henkilön taitoja LinkedInissä on positiviinen asia.
    Suosittelen henkilöiden taitoja, joista minulla on positiivinen kokemus.
    Olen itsekin saanut mukavan määrän suosituksia taidoista, jotka omaan, ja joissa olen omastakin mielestäni hyvä. :)
    Omalle listalle kannattaa lisätä taitoja, joille toivoo suosituksia. Loppujen lopuksi puuhimme uskomattoman monen asian parissa työssä kuin työssä, mutta se ei ilmene esim. tittelistä tai lyhyestä esittelystä.

    ReplyDelete

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...