Tuesday, January 17, 2012

Tuore Facebook-tutkimus Hill & Knowltonilta

Kävin juuri läpi viime viikolla Diviassa julkaistun Facebook-tutkimuksen. Se on tehty viime vuoden lopussa ja siitä selvisi mm. että vain noin tuhannella suomalaisella Facebook-sivulla on yli tuhat fania. Suomalaisista Facebook-käyttäjistä taas alle 20% on aktiivisia tutkituilla tuhannella suosituimmalla sivulla ja keskimäärin aktiivikäyttäjä on aktiivinen noin kahdella (1,9) sivulla. Helpoin ja suosituin tapa osoittaa aktiivisuutta on painaa peukkua päivityksen kohdalla (69%), seinälle kirjoitti itse 11%. Sivuja ylläpidettiin tyypillisesti markkinointi (76%)- ja tiedotusorganisaatioiden (54%) toimesta - sivua ylläpiti siis yleensä useat organisaatiot. Tuotekehitysyksiköt olivat aktiivisia vain 2% sivuista, eikä HR ollut juuri sen aktiivisempi (3%).

Mitäs sinulle tässä esityksessä pistää silmiin:

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...