Saturday, September 14, 2019

Tee itse infografiikkasi - Canvalla

Pidän ensi viikolla koko päivän Canva-työpajan, jossa keskitytään erityisesti infografiikoihin. Törmäsin infografiikkatulvaan liittyessäni Pinterestiin vuosia sitten, mutta itse aloin tehdä niitä vasta alettuani käyttää Canvaa. Tai aloin ja aloin, olenhan minä tehnyt infografiikoita siitä lähtien, kun olen tietokonetta käyttänyt, mutta puhun nyt pystymallisista infografiikoista, jotka useimmille taitavat ensimmäisenä tulla mieleen sanasta infografiikka.

Mutta puhun siellä myös brändistä ja tarinallisuudesta ja sitä demotakseni loin päivälle uudistuvan brändini (= mun uudet nettisivut julkaistaan lähiaikoina) mukaisen, tarinallisuudesta ammentavan agendan, jonka jaoin myös Twitterissä:


Tässä taas yksi esimerkki infografiikasta, jonka olen Canvalla tehnyt.
Se kertoo siitä, miten infografiikoita tehdään Canvalla :D.

Valitse viestiisi sopiva pohja sadoista valmiista malleista by jjanhone



Infografiikan pohjana olen käyttänyt tätä mallia:



Kun löytää omaan infografiikkaideaan sopivan mallin ja omat brändiohjeet ovat selkeästi mielessä, muokkauksessa ei mene paljon aikaa. Ja seuraavalla kerralla se on vieläkin helpompaa, kun oman brändin mukainen malli on jo olemassa.


Katso vaikka:


Piilotetun aarteen räätälöidyt koulutukset by jjanhone


Oletko sinä tehnyt Canvalla infografiikoita? Linkitä ihmeessä!

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...