Yritykset innostuvat hänen mielestään liikaa somesta (ja saisivat varmaan enemmän aikaan, jos käyttäisivät sometukseen menevän ajan myyntiin). Auts, toi osui! Kuinkahan paljon Piilotettu aarre nettoaisi, jos laukkaisin salkku kainalossa itseäni esittelemässä, soittelisin pää punaisena kylmiä puheluita ja lähettelisin maileja ostetuille sähköpostilistoille, sen sijaan, että käytän niin paljon aikaa sometukseen? Mutta jos tekisin niin, mun oma someosaaminen olisi aika erilaista. Kun pakotan itseni olemaan aktiivinen eri kanavissa, huomaan, kun niihin tulee muutoksia ja tiedän, mitkä jutut toimivat käytännössä parhaiten, eli osaan kertoa asiakkailleni käytännön vinkkejä. Pitää syödä omaa koiranruokaa, kuten vanhat työkaverit osuvasti laukoivat, eli samalla kun markkinoin yritystäni pidän osaamistani ajantasalla.
Viikottain tuotan sisältöä blogini lisäksi näihin kanaviin yritykseni tarpeisiin:
Facebook Piilotettu aarre (mun profiilikin on toki julkinen)
Google+ Johanna Janhonen (yritystilille menee vain YouTube-videolinkit)
Instagram @cmadfi @jjanhone ja @piilotettuaarre
LinkedIn Johanna Janhonen ja Piilotettu aarre
Pinterestissä @jjanhone on aktiivinen, Piilotettu aarre toimii suodattimenaTwitter @jjanhone ja @piilotettuaarre
Vähän harvemmin, noin 10-20 kertaa vuodessa tuotan sisältöjä myös Pulseen, SlideShareen, Snapchattiin, Storifyhyn, Suur-Jyväskylän Lehteen ja YouTubeen.
Ja olenhan minä aktiivinen Wikipediassakin, mutta siellä teen sisältöjä muille yrityksille, en itselleni.
Oheisessa haastattelussa Jethro puhuu myös somen haasteista, siitä, miten ihmiset jäävät siihen koukkuun ja miten siellä kiusataan.
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.