Wednesday, March 8, 2017

5 vinkkiä bisnesnaisille: näin luot itsellesi vahvan henkilöbrändin

Naistenpäivän kunniaksi halusin antaa lahjan naisille, jotka miettivät omaa henkilöbrändiään (no okei, saavat miehetkin tämän lukea). Siksi käänsin teille Business News Dailyn artikelin aiheesta. Se on julkaistu 22.4.2016 ja jutun on kirjoittanut Nicole Fallon Taylor.

Jos olet netissä, sinulla on siellä myös henkilökohtainen brändi, joka rakentuu jokaisesta tilapäivityksestä, twiitistä, blogikirjoituksesta ja valokuvasta, jonka jaat. Kaikki, jotka näkevät päivityksiäsi, voivat muodostaa sinusta niiden perusteella mielipiteen. Siksi henkilöbrändin rakentaminen on nykyään tärkeää monella alalla. Brändiin kuuluu paitsi aitous myös läsnäolo ja parhaiden puolien esiintuonti.

"Sosiaalinen media ja mobiiliteknologia muokkaavat sitä, miten me olemme vuorovaikutuksessa toisiimme, miten me kommunikoimme ja poimimme oivalluksia muilta", sanoi johtaja Seeta Hariharan, TCS Digital Software & Solutions Group. "Ne tarjoavat mahdollisuuden esitellä osaamista esimerkiksi asiakkaille ja rekrytoijille." Erityisesti naisille vahva henkilökohtainen brändi voi avata uusia ovia uusille liiketoiminta- ja uramahdollisuuksille. Fiksut naisammattilaiset tietävät, että sukupuolten välisten erojen kaventaminen työpaikalla alkaa siitä, että tuetaan omia naiskollegoita. Somessa voi luoda lisää tärkeitä verkostoja naisten kesken, sanoi tohtori Gabrielle Wood Kaplan Universitystä. "Kun naisjohtajat ylenevät, he joutuvat hyvin miehiseen ympäristöön. Henkilöbändäys tarjoaa heille mahdollisuuden saada tukea muilta naisjohtajilta."

"Liike-elämässä, erityisesti teknisellä alalla työskentelevistä naisista on tullut erittäin minulle vaikutusvaltaisia liittolaisia", kertoi Lori Wright, Bluejeans-videoviestintäjärjestelmän markkinointipäällikkö. "Naisammattilaisilla on enemmän mahdollisuuksia kuin koskaan ennen ja vahva verkosto voi avata mahdollisuuksia alueilla, joita ei olisi koskaan voinut itse kuvitella."

Mou Mukherjee, Aruban markkinointijohtaja sanoi, että liike-elämässä toimivat naiset voivat oppia paljon toisiltaan. Omia kokemuksia jakamalla voi löytyä mentoreita ja muita ammattilaisia, joilla voi olla tärkeä rooli elämässäsi, hän sanoi. "Naisista voi tulla suurimpia kannattajiasi, koska he ovat itse voittaneet samanlaisia haasteita." Mukherjee kertoi. "On joitain yleisiä ongelmia, joita naiset kohtaavat urallaan, mutta koska kaikilla on hieman erilaiset urapolut, naiset voivat oppia paljon toistensa kokemuksista."

Seuraavaksi 5 vinkkiä henkilöbrändin rakentamiseen naisille, jotka ovat joko uransa alussa tai miettimässä seuraavia uraliikkeitään.



1. Tuo persoonallisuutesi esiin

Persoonasi ja arvosi ovat brändisi tärkeitä rakennusosia, Wood sanoi. Hän neuvoo jakamaan ammattiisi liittyviä ajatuksia, neuvoja ja mielipiteitä somessa. Näin seuraajasi saavat tietää vahvuuksistasi ja siitä, mitä sinulta voi odottaa, ​​hän sanoi. "Tämä voi herättää muiden kiinnostusta osaamistasi kohtaan, mistä taas voi seurata uusia uramahdollisuuksia."

2. Verkostoidu

Olitpa sitten nettifoorumilla tai livetapahtumissa, käytä aikaasi asioihin ja keskusteluihin, jotka ovat sinulle tärkeitä sekä henkilökohtaisella että ammatillisella tasolla, neuvoo Hariharan. "Verkostoasi kasvattamalla ja vahvistamalla sinulla on suurempi joukko ihmisiä, joiden kanssa voit vaihtaa ideoita, löytää kaikupohjaa ja tai saada tukea", hän sanoo. "Puhu muille oman alasi naisille ja pyydä heiltä ammatillisia neuvoja", sanoi Amy Callahan, Collective Bias -alusta perustaja. "Tämän päivän liike-elämä toimii valonnopeudella, joten hyvä verkosto on suuri vahvuus", Callahan sanoi. "Mielestäni ihmiset, erityisesti naiset, jakavat mielellään tietoa niin kauan kuin se ei ole luottamuksellista tietoja. Hyvästä henkilöbrändistäsi ei hyödy ainoastaan työnantajasi, vaan luomasi suhteet voivat olla urasi kannalta kriittisiä siinä vaiheessa, kun haluat edetä urallasi."

3. Usko itseesi

Connie DeWitt, Adaptive Insightsin varatoimitusjohtaja, sanoi että miesvaltaisissa työympäristöissä työskentelevistä naisista tuntuu usein, ettei se ei ole oikeastaan ​​"heidän" kulttuuriaan. Ulkopuolisuuden tunne voi aiheuttaa särön itseluottamukseen, mutta DeWittin mukaan naisen pitää vakuuttaa itsensä siitä, että hänelläkin on oikeus paikkaan neuvottelupöydässä. "Sen sijaan, että tuntisit itsesi kalaksi kuivalla maalla, ala uskoa siihen, että vesi kuuluu sinullekin", DeWitt sanoi. "Et voi luoda itsellesi vahvaa henkilöbrändiä, jos et usko itseesi ja siihen, että olet ansainnut menestyksesi omin eväin. Hyvä itseluottamus vie sinua eteenpäin urallasi."

4. Usko siihen mitä teet 

Kokeneet somen käyttäjät tunnistavat valheellisen henkilöbrändin - jos esimerkiksi yrität olla kiinnostunut jostain, josta et oikeasti ole kiinnostunut, he huomaavat sen kyllä. Wrightin mielestä aito intohimoisuus on tärkeää uskottavan henkilöbrändin luomisessa. "Intohimoa ei voi väärentää ainakin kovin kauaa, joten varmista, että uskot siihen, mitä teet. Mieti onko työnantajasi sellainen, jolle teet töitä, vai jota haluat olla kehittämässä", Wright sanoi. "Voit oppia paljon taitoja erilaisista ​​rooleista, mutta ainoa tapa saavuttaa henkilökohtaista menestystä on löytää rooli, joka tyydyttää intohimosi."

5. Live on yhtä tärkeä kuin digi

Vaikka digitaalisten profiilien avulla on helppo verkostoitua uusien ihmisten kanssa, oma brändi jatkuu netin ulkopuolellakin, Mukherjee sanoi. Se on myös sitä, mitä teet jokapäiväisessä elämässäsi. "Henkilöbrändistä tulee ihmisten mieleen kolumnit, blogikirjoitukset ja nettisivut. Vaikka ne kertovatkin sinusta, henkilöbrändiisi kuuluu myös se, miten rakennat suhteita, kuinka reagoit eri tilanteisiin ja millaisen vaikutelman teet ihmisiin."

PS. Lopuksi haluan kiittää omia naisverkostojani kaikesta tuesta, joita olen teiltä saanut! Olette mahtavia!

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...