Wednesday, March 23, 2011

Tweettaustesi perusteella sopisit kelkkaamme!

Johanna Janhonen - Tweettaustesi perusteella sopisit kelkkaamme!
Ota yhteyttä.
www.alammehuiput.com

Näin minua lähestyttiin maanantaina googlatessani itseäni. Olin aiemmin samana päivänä huomannut, että Protomo-aikana tekemämme sivu nousi yllättävän korkealle tuloksissa (miksihän?). Se oli pieni järkytys, sillä olin toivonut, että Piilotetun aarteen sivut löytyisivät minun nimelläni. Onneksi muistin vielä Weeblyn tunnarit ja pääsin lisäämään sivulle tuoreet linkit jäljilleni.

Iltapäivällä kokeilin uudestaan olisiko muutoksia jo tapahtunut ja yllätyin perin pohjin tuosta suorasta lähestymisestä.

Tässä oli siis käytetty käänteisesti hyväksi tätä ideaa:



Mielenkiintoista eikö totta? Kun klikkasin linkkiä löysin suoran puhuttelun:





"Viimeinen pisara" töihin kosiskelussa oli tämä esitäytetty erohakemus nykyiselle työnantajalleni, arvostan kyllä tämmöistä huumoria:

Nämä paikat jäivät nyt kyllä hakematta, sillä viihdyn liian hyvin nykyisessä asemassani, mutta saa minua silti jatkossakin kosiskella, ehkä sinulla on houkuttelevampi tarjous. ;)

Olen jo aiemmin koulutuksissani vitsaillut, ettei minun jatkossa tarvitse hakea töitä, vaan LinkedIn tekee sen puolestani. Kun klikkailen siellä Jobs-osiota, LinkedIn osaa jo nyt suositella minulle sopivia töitä. Parhaimmillaan työpaikan on laittanut auki kakkostason kontaktini ja yhteinen tuttumme on jo minua suositellut. Eli seuraavassa vaiheessa LinkedIn haistelee nämä potentiaaliset paikat, ja lähettää hakijalle paitsi linkin profiiliini, myös saatteen, "että tämä ja tämä tuttavasi suosittelee tähän paikkaan Johannaa siitä ja tästä syystä". :)

Sitä päivää odotellessa mietiskelen sitä, kuinka moni on tuon saman ilmoituksen löytänyt ja millä perusteella meidät tweettaajat on listalle valittu.

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...