Friday, December 16, 2011

Top10: huomion herättäminen personoiduilla some-kampanjoilla (9)

Ike Turner and his King Of Rythm feat. Clayton Love - She Made My Blood Run Cold (King 5553 promo) on Vimeo by boogaludo Jatkan top-10-listan läpikäymistä. Numero 9 on postaus, jossa kerroin erikoisesta rekrykampanjasta, jossa oli ostettu suomalaisten someaktiivien nimillä Googlen Adwords-mainontaa.

Kaverini törmäsi taannoin myös vastaavaan kampanjaan ja oli tosi otettu: "tuntui coolilta", toinen kaverini taas huomasi, miten nettisivu tunnisti hänet, sivulla nimittäin luki "Tervetuloa NN".

Hyvä esimerkki somen käytöstä rekrytoinnissa on Tampereen TE-toimiston ja Pirkanmaan ELY-keskuksen Haussa-hanke, jonka johtoryhmässä olen mukana. Rajakallion Marian vetämässä projektissa käytetään somea todella monipuolisesti ja hankkeen etenemistä on ilo seurata.
Työnantajille ja erityisesti nuorille työnhakijoille suunnatussa Haussa-kohtaamispalvelussa ideana on sopivien henkilöiden ja työpaikkojen saattaminen yhteen sosiaalisen median palveluista tuttuja käytäntöjä hyödyntäen. Työnhakijoille sivusto on perinteisiä palveluja helpommin lähestyttävä ja epäformaalimpi tapa ilmoittautua työnetsijäksi. 
Haussan avulla pirkanmaalaiset voivat tehdä mm. videohakemuksia.

Loppuun vielä esimerkki uudenlaisesta luovasta tavasta hakea työtä:



Hurjaa tämä some-aika, eikö? :)

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...