Tuesday, December 27, 2011

Top10: Facebook työkäytössä (4)

Ike Turner and his King Of Rythm feat. Clayton Love - She Made My Blood Run Cold (King 5553 promo) on Vimeo by boogaludo Joulu on juhlittu, ainakin viralliset joulunpyhät, joten jatkan blogisarjaani. Sijalta 4 löytyy kirjoitus, jossa käsittelin Facebookin käsitteitä. Silloin suosittelin julkisuuden henkilöille julkisen profiilin sijasta Facebook-sivua, mutta sen jälkeen tilanne on taas muuttunut, kun Facebook otti syksyllä käyttöön tilaus-ominaisuuden. Aluksi meinasin skipata koko ominaisuuden, mutta koska haluan palvella asiakkaitani hyvin, oli sitäkin kokeiltava. Siinä missä Facebook on kavereilleni vapaa-ajan viettopaikka, se on minulla entistä enemmän työpaikka.

En ole erityisen innoissani Facebookin muutoksista tai siitä, miten alunperin suljetusta, kavereille tarkoitetusta palvelusta halutaan tehdä yhä avoimempi. Sekin minua harmittaa, että Facebook haluaa hallinnoida uutisvirtaani tuomalla eteeni vain suosituimpia päivityksiä, kun esim. Twitter näyttää minulle asiat, joita olen tilannut.

Mutta onhan Facebookista paljon iloakin ja sitä voi käyttää töissä hyödyksi. Katso tästä tunnin Facebook-koulutukseni:
ja jatkaa matkaa kotisivulleni, jonne olen kerännyt hyödyllisiä Facebook-linkkejä.

2 comments:

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...