Tässä vielä jatkoa Inforte-bloggaukselleni, tiedon lähteenä professori Holmer Krcmar (jonka perhe on aikanaan myynyt vokaalit sukunimestään jossain Onnenpyörä-pelissä).
1. Oikea tarkoitus - kerro mitä tavoitellaan
2. Oikea kutsu - kerro mitä yleisöltä halutaan
3. Oikea yleisö - yleisössä pitää olla diversiteettiä ja kykyjä
4. Oikeat insentiivit - esim. maine, ego, epäitsekkyys, ahneus - anna yleisölle sitä mitä se tarvitsee motivoituakseen
5. Oikea malli - kerro tarkemmin mitä yleisö voi tehdä
6. Oikea markkinointi - houkuttele oikeat ihmiset viemään viestiäsi eteenpäin
7. Oikea yhteisönjohtaminen - hoivaa yleisön osallistumista ja ymmärrä milloin asioihin voi tai pitää puuttua
8. Oikea teknologia - ominaisuudet vaihtelevat, kaikkiin hankkeisiin ei sovi sama työkalu, joten mieti mitä oikeasti tarvitset
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.