Kirjassa kerrottiin mm. siitä, että Lontoon pormestari järjestää Twitterissä kyselytunteja eli Twitter-chatteja. Twitter-chatit ovat Suomessa vielä aika harvinaisia, joten odotan mielenkiinnolla, kuka tai mikä suomalainen organisaatio ottaa ensimmäisenä käyttöön säännölliset Twitter-chatit.
Kirjassa puhuttiin myös siitä, että somen pitäisi olla osa jokaisen kuntajohtajan toimenkuvaa, ei asia, joka sysätään viestinnälle. Ja että työntekijälähettiläät ovat arvokkaita sanansaattajia myös kunnissa.
KAKS - Kunnallisalan kehittämissäätiön julkaiseman kirjan löydät ilmaisena ekirjana täältä.
Ja tässä ne muistiinpanoni:
Oletko sinä törmännyt kunnan virkamieheen tai kuntaorganisaatioon, joka viestii kuntalaisten kanssa esimerkillisen avoimesti? Laukaalaisena minä tietysti fanitan kunnanjohtajaamme Jaakko Kiiskilää, joka "bloggaa" (* kunnan sivuilla, tekee päivityksiä Laukaan kunnan Facebook-sivuille (muiden ohella) ja twiittaa työstään omalla tilillään. Ekokoulu-hankkeen sometiedottajana olen itsekin päässyt viestimään laukaalaisten kanssa.
(* kunnanjohtajan palsta eroaa blogista: siitä puuttuu avainsanat ja kommentointimahdollisuus
Tyrnävän kunnanjohtaja Marjukka Manninen on ahkera somettaja ja tuonut Tyrnävää tutuksi erinomaisen tavallisella ja huumoripitoisella tavalla ainakin Facebook sivulla, blogissa ja Twitterissä! https://twitter.com/hashtag/tyrn%C3%A4v%C3%A4
ReplyDeleteKiitos Pibo, pitääpä tutustua :).
Delete