Tuesday, August 27, 2013

Bloggaavat yritykset erottuvat kilpailijoistaan

Viime aikoina olen miettinyt usean asiakkaan kanssa sitä, että heidän kannattaisi alkaa myös blogata nyt kun he ovat jo useita vuosia käyttäneet Facebookia. Facebook-päivityksissä kun on mm. se vika, että ne jäävät hakukoneessa katveeseen: ei Google meille hyviä Facebook-päivityksiä näytä, mutta hyvät blogikirjoitukset se löytää kyllä, puhumattakaan siitä, etteivät kaikki suomalaiset edelleenkään Facebookia käytä.

Suomen suosituimmat nettisivut ovat google.fi ja google.com, joten en pidä minään sattumana, että blogialustoistakin suosituin (=luetuin) on Googlen Blogger.

Alla olevassa esityksessä on muutamia syitä siihen, miksi yritysten kannattaa blogata ja ideoita siihen, miten blogikirjoitusta kannattaa jakaa eri some-palveluissa. Vaikka blogilinkkiä kannattaa jakaa ja pitää esillä, jakamisesta ei kannata kuitenkaan innostua liikaa - kukaan ei tykkää spämmäämisestä ja siksi minäkään en tämän blogini kirjoituksia aina samalla kaavalla jaa.


Miksi yritysten pitäisi blogata from Johanna Janhonen

Muoks: Tuo ylläoleva SlideShare-esitys muuten näköjään sotki tämän blogin asettelut, koitetaanpas korjata...

2 comments:

  1. Kiitos tästä, tämä oli hyvä paketti. Osaatko sanoa, onko yrityksen/muun organisaation parempi käyttää juurikin esim. bloggeria tms. vai oman julkaisujärjestelmän blogitoiminnallisuutta? Mitä alusta vaikuttaa esim. hakukonenäkyvyyteen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä kysymys Merja! Tästä on monta koulukuntaa, enkä minä ole SEO-asiantuntija, mutta itse olen hajauttanut kotisivuni ja blogini eri paikkoihin. Google on Suomen suosituin hakukone ja toki se suosii omia palvelujaan... Julkaisujärjestelmien blogikilkkeet ovat myös usein oikeita blogialustoja kömpelömpiä.

      Delete

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...