Seurasin eilen Talentumin järjestämään some&viestintä-seminaaria Twitterin kautta, #talentumsome-tagin avulla. Päivän puhujat olivat nimekkäitä ja aiheet mielenkiintoisia:
- Sosiaalisesta mediasta syvemmälle: aktiivinen avoimuus on läpinäkyvyyttä, keskeneräisten asioiden jakamista ja yhteistyötä / Tuija Aalto, strategiapäällikkö, Yle
- CASE Palkittu kansainvälinen menestyskampanja Quality Hunters – miten se tehtiin? / Anna-Kaisa "Aku" Varamäki, Social Media Manager, Finnair
- Asiantuntijapoolin kokoaminen sometuotantoa varten / Eero Leppänen, viestinnän ja sosiaalisen median konsultti, journalisti, Rautasilta
- Miten hyödyntää LinkedIniä viestinnässä? / Helene Auramo, toimitusjohtaja, ZipipopCASE Kokemuksia sosiaalisen median hyödyntämisestä organisaation viestinnässä / Anna-Maria Maunu, viestintäjohtaja, Tampereen kaupunki
- Johdon vakuuttaminen somen hyödyistä / Esko Kilpi, toimitusjohtaja, Esko Kilpi Oy
- CASE World Design Capital Helsinki 2012 - näin viestimme sosiaalisessa mediassa / Kaija Rossi, Digital Communications Officer, World Design Capital Helsinki 2012
- organisaatio ei pärjää pienellä (yhden hengen) someresurssoinnilla, someen pitää valjastaa jopa koko organisaatio kuuntelemaan asiakasta, seuraamaan sitä 24/7, aitouteen ja analysointiin.
- Laaja tiimi sitouttaa koko organisaation someen
- Sparraus on tärkeä osa some-koulutusta ja sitä voi tehdä esim. asiakkaan, työkaverin tai some-asiantuntijan kanssa
Näin siis tehdään viraali, somessa leviävä esitys Eeron opein:
- Herätä mielenkiinto ennen esitystä (omille verkostoillesi ja oikealla #tagilla):
Tänään puhumassa #talentumsome :Tiimit resurssit, koulutus. Mutta aikamoinen julistus siitä tulee!
— Eero Leppänen (@rautasilta) December 4, 2012
- Käytä esityksessäsi nasevia iskulauseita, jotka on helppo twiitata eteenpäin. Muista myös #tagit ja huumori.
- Keksi omia termejä, joita viljelet esityksessä ja johon myös lopetat "sosiaalisoikaa organisaationne"
- Jaa materiaalisi julkisesti pian esityksen jälkeen
Esimerkiksi Linda Saukko-Rauta istui kotona, mutta pystyi silti piirtämään esityksestä visuaaliset muistiinpanonsa, kiitos Eeron viraalin esitystaktiikan ja paikalla olevien twiittajien. Lindan esitystä twiitattiin jopa enemmän kuin Eeron alkuperäistä SlideShare-esitystä (jota muuten on tähän mennessä katsottu jo 212 kertaa).
Ja innostuipa Eeron esityksestä myös muuan bloggaaja...
Jännityksellä jään odottamaan, mikä onkaan #talentumsomen anti tänään :). Kaunis kiitos paikalla oleville twiittaajille, jotka tekevät etäseuraamisen mahdolliseksi. :)
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.