Tämän päivän yksi tärkeimmmistä uutisista somessa on nettilehti Mashablen jakamat palkinnot. Suomalaisiakin onnisti, Angry Birds pääsi listalle, mutta keitäs muita palkittiin?
Otin taas apuun Googlen translatorin, tässä "pikasuomennos" palkintojenjaosta.
Mashable Awards on vuosittainen kilpailu, jossa palkitaan parhaita teknologia/web-sovelluksia ja tänä vuonna ääniä annettiin netissä yli 1,3 miljoonaa, uusi ennätys.
Paras sosiaalisen median hallintatyökalu: HootSuite HootSuite on suunnattu lähinnä ammattilaisille, jotka käyttävät Twitteriä ja Facebookia liiketoimintatarpeisiin. Se tukee Facebookia, Twitteriä, LinkedIniä, Foursquarea, MySpacea, PingFm:ää ja WordPressiä.
Luovin some-kamppis: Stand Up For WWE Kampanjassa käytettiin somea ja videoita, joissa esiintyi mm. Barack Obama.
Paras some-asiakaspalvelu: Eurail.com Eurail.com on sivusto, jossa myydään ei-eurooppalaisille lippuja Eurail-juniin. Asiakkaita palvellaan myös Twitterissä ja Facebookissa.
Paras netti-meemi: Bed Intruder "Bed Intruder Song" oli YouTuben eniten katseltuja videoita viime vuonna (47,5 miljoonaa). Video innoitti satoja vastineita, eli uusia versioita samasta aiheesta.
Paras musiikinhakupalvelu: Fizy Fizy on Turkista peräisin oleva kansainvälisen musiikin sivusto, joka suunniteltiin yksinkertaiseksi ja helppokäyttöiseksi. 75 miljoonan kappaleen joukosta on helppoa mm. etsiä kappaleita ja luoda soittolistoja. Sivusto tukee 26 kieltä ja näyttää myös musiikkivideoita, jos niitä on saatavilla.
Paras API: Qwitter Client Qwitter käyttää Twitterin rajapintaa ilmoittaakseen, kun joku lopettaa sinun seuraamisesi.
Must-seurattava persoona: Super Junior Super Junior on korealainen pop-poikabändi, jossa on 13 jäsentä ja vahva some-presenssi mm. Facebookissa ja YouTubessa .
Paras pienen yrityksen some-palvelu: ReachCastReachCast on somen hallintatyökalu pienyrityksille, joka on erikoistunut löytämään paikallisia asiakkaita sosiaalinen media markkinointiin ja maineenhallintaan mukautettujen työkalujen avulla. Palvelu tarjoaa sisällönjulkaisua, raportteja, seurantaa ja sosiaalisen median integraatioita.
Vuoden yrittäjä: Doug Walker Doug Walker on yksi That Guy With the Glasses -webbisivuston perustajista. Sivusto esittelee sisältöä elokuvaharrastajille ja videopelaajille. Ennen sivustoa Walker hankki mainetta satiiristen leffa-arvosteluvideoiden tekijänä YouTubessa.
Paras uusi laite: iPad On vaikea uskoa, että Applen iPad ei ole vielä vuodenkaan vanha. Applen arvioidaan myyneen 13,3 miljoonaa iPadiä viime vuonna.
Lupaavin uusi yritys: PSGive.org PSGive.org on sivusto keskittyy tietoisuuden lisäämiseen ja rahoituksen keräämiseen ei-voittoja tavoitteleville tahoille antamalla käyttäjien osallistua tapahtumiin verkossa, se on kuin nettihyväntekeväisyyshuutokauppa.
Must-Seuratta ei-voittoa tavoitteleva taho: @ TWLOHA To Write Love On Her Arms (TWLOHA) on voittoa tavoittelematon yhteisö, joka tuo toivoa ja apua ihmisille, jotka kamppailevat masennusta, itsensävahingoittamista, riippuvuuksia ja itsemurha-ajatuksia vastaan. Se käyttää ihmisten tavoittamiseen useita some-palveluita.
Paras sijaintiin perustuva palvelu: Foursquare Foursquare on matkapuhelinpohjainen paikannuspalvelu, jolle vuosi toi valtavasti kasvua, joka tasoitti tietä muillekin sijaintiin perustuville palveluille (mm. Facebook Places). Palvelu on äskettäin ylittänyt 5 miljoonan käyttäjän rajan.
Paras online-peli: "Farmerama" Farmerama on ilmainen nettipeli (samanlainen kuin Facebookin Farmville), jossa keskitytään tekemään maatilatöitä (mm. maanmuokkaus, puiden istutus...). Pelissä on yli 20 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.
Paras verkkosivuston käytettävyys: Gaia Online Gaia Online on animeen keskittynyt sosiaalisen verkostoitumisen sivusto, jolla on 23 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää. Sivustoon liittyy virtuaalisiä maksuvälineitä: Gaia Gold (jota jaetaan palkinnoksi käyttäjille) ja Gaia Cash (jota voi ostaa oikealla rahalla). Sivusto sisältää erilaisia minipelejä ja virtuaalimaailmoja, kuten Gaia kaupungit, joissa käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.
Läpimurtava web-design: Twitter Twitter toi uuden version web-käyttöliittymästään syyskuussa. Uusi käyttöliittymä tarjoaa tukea multimediaan, pikanäppäimiin ja tekee erilaisten sisältöjen kuluttamisen helpoksi.
Paras nettivideo: Jay Park Jay Park on Korean-amerikkalainen näyttelijä, laulaja ja tanssija, joka aloitti soolouransa 2010. Sitä vauhdittaakseen hän lähetti YouTubeen cover-version BoB:n “Nothin' On You” -biisistä, ja sai sille ensimmäisen vuorokauden aikana 1,5 katselukertaa.
Must-seurattava brändi: AllKPop AllKPop:sta löytää uusimmat Korean pop-kulttuurin uutiset ja juorut. Vuonna 2007 perustettu sivusto tavoittaa yli 3 miljoonaa kuukausittaista lukijaa.
Paras mobiililaite: iPhone Vuonna 2010 Apple julkaisi uusimman version iPhonesta, jota myytiin 1,5 miljoonaa ensimmäisenä päivänä.
Paras mobiilipeli: “Angry Birds” Angry Birds on yksinkertainen, mutta erittäin koukuttava kännykkäpeli, joka on saanut yli 50 miljoonaa latauskertaa (80% käyttäjistä ei poista sitä kännykästään muiden pelien tieltä). Rovion Peter Verterbackan mukaan peliä pelataan 200 miljoonaa minuuttia päivässä. Peli on tulossa myös muihin laitteisiin: Wii, Xbox 360 ja PS3.
Paras mobiilisovellus : DriveSafe.ly DriveSafe.ly on mobiilisovellus, joka lukee tekstin ja sähköpostiviestit ääneen reaaliajassa ja vastaa niihin ilman, että kuljettajan pitäisi koskettaa tai katsoa puhelimeensa. Se siis auttaa sinua ajamaan turvallisesti. Sovellus on saatavissa Blackberry- ja Android-laitteissa, mutta se on pian on tulossa myös iPhone- ja Windows Mobileen.
Paras mobiili-platformi: Android Android on Googlen mobiili käyttöjärjestelmä, vuoden 2010 myydyin älypuhelimen käyttöliittymä. Android-pohjaisia laitteita myytiin enemmän kuin iPhonea ja tulevaisuus näyttää valoisalta, kun Android kasvattaa suosiotaan käyttäjien ja kehittäjien keskuudessa.
Paras mobiilikäytettävyys: eBuddy eBuddy on mobiili- ja web viestinyritys. Sen teknologia mahdollistaa käyttäjille, jotka käyttävät eri keskusteluihin erilaisia chatteja (AOL, Google Talk, MSN, Facebook) yhden yhteisen mobiilikäyttöliittymän. Mobile Messenger on saatavilla mobiiliverkkoselaimille ja iPhone- ja Android-sovelluksina.
Luovin sosiaalista hyväntekoa -kamppis: Twitchange Twitchange on innovatiivinen hyväntekeväisyyshuutokauppa, jossa voit tehdä tarjouksen päästäksesi kosketuksiin julkkiksen kanssa. Käyttäjät lahjoittavat rahaa saadakseen julkkikset seuraamaan itseään, mainitsemaan heidät twiiteissä tai retweettamaan omia juttujaan. Rahat käytetään aHomeInHaiti.org:iin.
Suurin yhteiskunnallinen vaikuttaja : John Cena John Cena on WWE-henkilö ja näyttelijä, joka hyödyntää julkisuuttaa tehdäkseen hyvää. Hän käyttää some-läsnäoloaan kannustaakseen ihailijoitaan osallistumaan säätiön rahoittamiseen.
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.