Aamulla valittelin Facebookissa Diasporan bugista ja eräs kaverini ihmetteli, että kuinka monessa some-palvelussa sitä muka ehtii oikeasti olemaan mukana. Vastasin, että ei niin kovin monessa, itse käytän viikossa kaiketi noin kymmentä palvelua - mutta lisäsin, että niiden käyttäminen on kyllä osa työtäni. Sosiaalinen media kun lasketaan usein vain huvitteluksi (syytetään siitä vaikka Facebookia ja lampaiden heittelyä). Mutta ei nämä some-palvelut ole sen kummenpia kuin muutkaan työkalut, minulle nyt vain on luontevampaa laittaa hyvät kalvoesitykset talteen blogiini sen sijaan, että käyttäisin selainkohtaisia kirjanmerkkejä -ehkäpä mun suosikeista on hyötyä muillekin. Ja on mulle taas tullut yhteydenottoja some-tutuilta, jotka ovat päivityksistä huomanneet, että olen aloittanut TTY-tutkijana ja ehdotelleet tapaamisia eri asioiden tiimoilta. Eli kannattaa pitää ääntä itsestään - voisikohan tämäkin olla "avointa innovointia", sitä että ajattelee "ääneen"...
No, olipas pitkä alustus... Etsiskelen tässä hyviä esimerkkejä siitä, miten B2B-yritykset ovat käyttäneet somea innovoinnissa ja surffatessani törmäsin tähän Harrin matskuun avoimesta innovoinnista :). Meillä on sitten monet kerrat mennyt polut ristiin Harrin kanssa ja niin tässä taas on käynyt, terkkuja vaan, eiköhän me kohta törmätä ;).
Mutta jos sinä siis tutkit sosiaalista mediaa jostain kulmasta, kerro siitä minulle! :)
Moi Johanna, onneksi olkoon uudesta pestistä. Kiitos myös esitykseni puffaamisesta, toivottavasti siitä oli jotain iloa. Varmasti törmäämme vielä kun samojen juttujen parissa puuhailemme.
ReplyDeleteOmista tekemisistään kannattaa kertoa niin muut osaavat auttaa - esim. ottamalla yhteyttä tai luomalla uusia yhteyksiä.
Lähetin juuri yhden koulutustarjouksen Jyväskylään. Jos se menee läpi niin olisi mukava taas nähdä ja vaihtaa kuulumisia.
- Harri L.
Pidän peukkua että tarjous menee läpi, niin järkkään sulle vaikka #taskujkl:n :).
ReplyDelete