Wednesday, March 21, 2012

Hitaasti hyvä tulee sanoo Juuso Myllyrinne

Suomessa on järjestetty TEDx-tapahtumia viime vuosina viitisen kertaa, Helsingissä 4 kertaa, Tampereella kerran ja kerran kaiketi jossain Lapissa. Etelä-Suomen tapahtumiin olen osallistunut ja saanut niistä paljon uusia ajatuksia. Viime syksyn TEDx Helsingissä suurimman vaikutuksen minuun teki tämä Juuso Myllyrinteen esitys:
Juuson Slow marketing -pointit lyhyesti:
  1. Idea ei parane vaihtamalla sitä 4 kertaa vuodessa.
  2. Anna idealle 1000 päivää aikaa lyödä läpi (esim. Facebook, Twitter).
  3. Panosta kehitykseen - ja kuuntele käyttäjiä.
  4. Ajattele käyttäjiä, älä kuluttajia.
Juuson lailla minua harmittaa myös se, millaisia mahdollisuuksia Nokia päästi käsistään. :(

Jaan myös Juuson idean siitä, että ideoihin täytyy panostaa riittävän pitkä aika. Mini treasures wikini täyttää pian kolme vuotta, ja nyt sivustolla käy kuukaudessa jo lähes 20 000 nukkekodeista kiinnostunutta kävijää. Tänä aikana olen törmännyt myös kilpaileviin juttuihin, mutta se, että täytyy panostaa asiaan monta vuotta ennenkuin se alkaa kantaa hedelmää tiputtaa onneksi hätäisimmät joukosta. :) Wikini kilpailee suosiosta myös tahojen kanssa, joilla on isot mainosbudjetit. Minä taas käytän hyväkseni ilmaisia some-palveluita ja sitä tietoa, jota olen nukkekotiharrastajista saanut yli kymmenen harrastusvuoteni aikana.

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...