Wednesday, January 11, 2012

Kävin Suomalaisen kirjakaupan nettialessa

Sain sähköpostiini kutsun Suomalaisen kirjakaupan kirja-aleen. Jes! Minä tykkään kirjoista ja alesta ostan varsinkin lasten kirjoja. Alessa näkyy olevan 77 lasten kuvakirjaa, mutta kun klikkaan ALE(77)-linkkiä, minulle näytetäänkin yli tuhat tuotetta. Romaaneissa sama homma. Bongaan sivulta lupauksen:


Tällä palstalla voit keskustella kategorian tuotteista, esittää kysymyksiä ja saada vastauksia sekä henkilökunnaltamme että muilta sivuston käyttäjiltä. Kysy ja keskustele, sinulle vastataan!

Hienoa! Joku oli jo ehtinyt raportoida ongelman, minä peukutin ja kerroin, että sama ongelma esiintyy myös lastenkirjoissa. Tilanne näytti kyllä vähän huolestuttavalta, sillä raportoijalle ei oltu vastattu luvatussa 72 tunnissa.

Äsken sain taas sähköpostia. Otsikko oli tyly: Vastauksesi on hylätty

Suomalainen.com

Hei anonymous,

Vastauksesi on tärkeä Suomalaiselle Kirjakaupalle ja sen yhteisölle. Arvostamme sitä, että olet käyttänyt aikaa vastatessasi kysymykseen aiheesta Romaanit. Valitettavasti vastauksesi ei täyttänyt julkaisemisesta antamiamme ohjeita .
Toivomme, että sinulla on hetki aikaa lukea ohjeet ja muotoilla vastauksesi uudelleen kysymykseen Romaanit.

Kiitos, että osallistut aktiivisesti Suomalaisen Kirjakaupan yhteisön keskusteluihin.
Terveisin,
Suomalaisen Kirjakaupan tiimi - www.suomalainen.com
Mitähän ohjeen kohtaa mahdoin rikkoa kertomalla, että ongelma esiintyi toisaallakin:

Suomalainen arvostaa kysymyksiäsi ja vastauksiasi
Noudata seuraavia ohjeita kysymyksiäsi ja vastauksiasi kirjoittaessasi:
  • Kysymykset ja vastaukset on kirjoitettava suomeksi
  • Varmista, että kysymys on relevantti tuotteen kannalta
  • Varmista, että vastaus on relevantti tuotteen kannalta ja relevantti esitetyn kysymyksen kannalta
  • Varmista, että vastaus käsittelee esitettyä kysymystä
  • Kaikki lähetetyt kysymykset ja vastaukset ovat käyttöehdoissamme esitettyjen ehtojen alaisia
Jaa-a, mitähän tästäkin pitäisi ajatella. Joku on kai keksinyt, että otetaan Amazonista mallia ja aletaan kerätä meillekin kirja-arvosteluja. Sitten unohdetaan, että tuollainen keskustelupaikka tarvitsee siemenaineiston, ensimmäiset keskustelut, joiden pohjalta jatketaan. Unohdetaan myös, että luvattiin vastauksia 72 tunnin kuluessa. Ja kun on vuorossa vuoden tärkein tapahtuma, kirja-ale, unohdetaan testata sivuston linkkien toimivuus. Ja unohdetaan se, että nyt eletään some-aikaa, jolloin paha kello kauas kaikuu.

Joten kiltti Suomalainen, korjaa se virhe ja päästä minut ostoksille. Jooko?

Toivoo pitkäaikainen ystäväsi Johanna

3 comments:

  1. Näinhän se nykyisin on, ensin houkutellaan sivuille, ja sitten toivotaan että asiakas ostaisi jotain muutakin. Eräs mainonnan trendi on nykyisin saada asiakas kiinnostumaan houkuttelemalla.

    ReplyDelete
  2. Toivottavasti trendi ei ole myös ärsyttää asiakasta - kutsutaan aleen, mutta sitten ei näytetä ale-kirjoja.

    ReplyDelete
  3. Harmillisesti tuossa Suomalaisen Kysy/vastaa-palstassa on menty perse edellä puuhun. Esitin palstalla kaksikin kysymystä marraskuun lopulla. Kysymykset koskivat toimituksia & tilaamista. Toista kysymystä ei koskaan edes julkaistu, julkaistuun ei koskaan vastattu.

    Pääsyin sitten tilaamaan joululahjakirjat ihan muualta...

    ReplyDelete

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...