Tänään on vuorossa tapa 2, jossa some on markkinoinnin (viestinnän) yksinoikeus
Hyviä puolia:
- viestintä pysyy hanskassa, se on yhdenmukaista ja viestit ovat ymmärrettäviä
- viestintä tukee yrityksen linja
- tapa ei rasita muita asiantuntijoita,
- riskien ja kriisien hallinta onnistuu paremmin
- "organisaatiossa on viestintäosaamista juuri siitä syystä, että he huolehtivat viestinnästä, myös somessa"
- substanssiosaaminen muilta työntekijöiltä jää saamatta,
- elämänmakuisuus ja rosoisuus puuttuvat viestinnästä,
- ei synny niin helposti organisaation yhteisöllisyyttä,
- viestinnän volyymi pienempi kun viestintä on harvojen käsissä,
- viestintä on liian markkinointipainotteista ja stailattua
- joilla on paljon yhteiskunnallisesti tulenarkaa tietoa (esim. armeija, lastensuojelu)
- kun viestinnän ammattilaisuudella on merkitystä (esim. viestintäalalla)
- pörssiyhtiöille
- erikoistilanteissa (esim. YT, kriisitilanne)
- miten saadaan markkinointiin tieto,
- some-strategia: yhteiset pelisäännöt, linjaukset, julkaisuaikataulut, miten nopeasti vastataan, käytetäänkö vastaamiseen omia profiileja vai yrityksen yhteistä,
- kuva- ja tekstioikeudet (miten yrityksen eri materiaaleja saa käyttää somessa)
- some ei vie muiden (erityisesti johdon) työaikaa,
- maineenhallinta on hyvissä käsissä: brändi säilyy ehjänä ja kiinnostavana
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.