Ensimmäisellä ryhmällä oli (minusta) vaikein tapaus, eli organisaatio, joka ei päästä työntekijöitään työaikana työkoneilta someen
Tavan hyviä puolia:
- voidaan keskittyä työhön,
- (ainakaan työajalla) ei levitellä työhön liittyviä salaisuuksia
- ei olla verkostoissa mukana vaikuttamassa (vaikka ehkä pitäisikin),
- ei opita somen käyttöä (eli työntekijöitä ei kannusteta oppimaan uutta viestintäkulttuuria, josta voisi olla hyötyä tulevaisuudessa, kun organisaatio haluaakin alkaa someilla)
- uudet työntekijät eivät ehkä viihdy työpaikalla, jossa eivät saa käyttää niitä työkaluja, joihin ovat tottuneet (eli vaikuttaa työnantajamielikuvaan)
- jotka eivät itse ole, eivätkä haluakaan olla somessa (esim. kriittinen toimiala, bussikuskit, sairaanhoitajat, raksamiehet, maansiirtokoneen käyttäjät eli työt, joissa on konkreettista fyysistä tekemistä - onko some tietotyöläisten haaste ja maailma?)
- joilla on niin kova brändi, ettei tarvitse (Apple)
- Korkea työn tuottavuus - keskitytään olennaiseen
- perustellaan henkilöstölle miksi tähän on päädytty,
- kielletään omien laitteiden käyttö työajalla
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.