Ehdotusten joukosta löytyvät esimerkiksi:
- "Vieläkö on yhteisömanagereita ja mitä he todella tekevät?"
- "Community Managerin toiminta eri aloilla, olisi hauska jotenkin jopa vertailla mikä on alakohtainen tilanne ja sen suhden toisiin aloihin."
Näihin ehdotuksiin ajattelin vastata CMAD:issa itse cmkyselyssä saadun datan avulla. Data kertoo sen, mitä some- ja yhteisömanagereiden päivittäisiin, viikottaisiin ja kuukausittaisiin taskeihin kuuluu sekä sen, millä titteleillä he oikeasti toimivat.
Alakohtaista vertailua ajattelin tehdä suurimpien toimialojen välillä. Tällä hetkellä, kun vastaajia on 53, suurimpia aloja ovat informaatio ja viestintä (11 vastaajaa) ja koulutus (10 vastaajaa). Kun vastaajamäärät ovat vielä noin pieniä, ei vertailusta tule kovin kattavaa, joten houkutelkaapa kollegoitannekin vastaamaan.
Eilen kävimme ehdotukset läpi syksyn ensimmäisessä CMAD-suunnittelupalaverissa ja teimme niistä uuden äänestyksen, jolla valitsemme aiheet, jotka pääsevät CMAD:ssa lavalle. Osa toiveista oli äänestystä ajatellen vähän liian yleisiä, mutta huomioimme ne muulla tavoin.
- "Osallistava koulutus, jossa verkostoidutaan ja yhdessä keskustellaan omasta työstä yhteisömanagerina"
Ti 23.1.2017 järjestetettävän koulutuksen teema selviää vähän myöhemmin, mutta jos tällainen vertaisoppiminen kiinnostaa, varaudu jäämään Lappeenrantaan yöksi. Tänä vuonna järjestin CMADFI-tapahtumaa seuraavana päivänä "Somen avaimet: Tarinavideot" -koulutuksen yhdessä Anne Kalliomäen ja Toni Nummelan kanssa. Kyseinen koulutus on nykyisin tilauskouluts, mutta meillä on tarkoitus toteuttaa loppuvuonna Helsingissä myös avoimena koulutuksena. Koulutukseen ennakkoilmoittatuneet saavat koulutuksen hintaan 495€+alv, muille se maksaa 595€+alv.
- "joku interaktiivinen osallistava puheenvuoro"
Tämä on aika pitkälti kiinni puhujista, mutta välitämme toiveen heille. Esimerkiktsi Twitter-äänestyksiä voisi käyttää palautteen saamiseen esityksen aikana ja voisin ainakin itse luvata kokeilla sellaista, kun esittelen cmkyselyn tuloksia.
- "Caseja" "Inspiroivia case-esimerkkejä onnistumisista mutta myös epäonnistumisista. Ei pelkästään kaupallisia toimijoita." "Konkreettisia esimerkkejä yhteisömanagerin arjesta" "somevinkit :D" "Miten tee työni helpommaksi hallita" "kohderyhmänä eri ikäiset eläkeläiset ja keski-ikäiset naiset" "Vieläkö puhutaan somesta vai onko se jo osa viestintää/markkinointia? Eli mitä some-viestintä tänään oikeasti on?"
Kuten seuraavasta kyselystä huomaa, yritimme painottaa otsikoissa käytännönläheisyttä ja aitoja esimerkkejä. Toivomme, että esityksiin sisältyy niin ideoita, somevinkkejä kuin työnhallintavinkkejä, että niissä puhutaan eri ikäisistä kohderyhmistä. Ehkäpä jossain puheenvuorossa puhutaan myös siitä, mitä someviestintä käytännössä on ja miten se sidotaan muuhun viestintään.
Ensimmäisen 20 tunnin aikana olemme saaneet 61 vastausta, joten näyttää siltä, että viime vuoden ennätys rikotaan. Silloin saimme 10 päivän aikana liikkeelle 91 vastaajaa. Ruksipa siis heti tältä listalta omat suosikkisi:
Kiitos ja kumarrus!
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.