Some-toimittajana teen yritykseni sisältömarkkinointia eri some-kanaviin: bloggaan, mikrobloggaan, kuvaan, teen videoita ja niin edelleen. Lähimpänä perinteistä toimittajaa olen silloin, kun kirjoitan some-kolumneja Suur-Jyväskylän Lehteen (tämän päivän kolumnissa oli muuten aiheena se, kuka Wikipediaa johtaa).
Asiakkailleni taas tarjoan mm. liveraportointia tapahtumista sekä Wikipedia-artikkeleiden päivitystä. Olen sanonut, että Wikipedia-artikkelin luonti muistuttaa vähän gradun tekoa: jokaiseen asiaan tarvitaan lähde. Vanhojen artikkeleiden päivittäminen on vielä haastavampaa: kuvittele, että joudut jatkamaan jonkun toisen vuosia sitten aloittamaa gradua. Tai, että ko. gradua on tehnyt vuosien aikana iso joukko ihmisiä ja sinä yrität tehdä kokonaisuudesta ehjän ja selvittää, mitkä asiat artikkelissa ovat vanhentuneita ja mikä pitää yhä paikkansa.
Viime viikolla kävin Iskelmä festivaaleilla tekemässä some-aiheisia videohaastatteluita YouTube-kanavalleni. Ensimmäiseksi haastattelin +Sinikka Långströmiä, joka vastaa Himos Lomien markkinoinnista. Hän kertoi siitä, miten Iskelmä festivaalit käyttää Facebookia paitsi markkinointiin, myös asiakaspalveluun.
Käy siis kurkkimassa uusimmat hengentuotteeni ja kerro, ovatko sinun nuoruuden haaveesi yllättäen toteutuneet.
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.