Päivittäessäni Instagram-koulutusmateriaalejani tajusin, etten ole vielä jakanut aiheeseen liittyviä kalvojani SlideSharessa, joten päätin korjata asian.
Materiaalissani kerron mm. miten Instagram on viimeisen 15 kuukauden aikana haastanut vanhan kuvapalvelun Flickrin.
+Samuli Pehkonen esitteli viime viikolla blogissaan Suomen 7 seuratuinta Instagram-käyttäjää, minä jatkoin tekemällä vertailun siitä, miten ko. herrat ovat ottaneet haltuun Facebookin, Twitterin ja YouTuben (vertailu poiki muutaman ahaa-elämyksen).
Otin mukaan esimerkkejä erilaisista organisaatioista ja käyttötavoista:
Markkinointi ja osallistaminen: Kookenkä, Aarikka +Maarit Riikonen , Almondy, Jenkki, Vaununkahvila Taina, #hyväjäke, Aku Ankka, Muumit, Uusi päivä, Turun taidemuseo, Kiasma, Tjäreborg +Heidi Waltari, cmad
Työnantajakuva: Descom, YLE +Sari Veikkolainen, kirkko
Henkilö- ja asiantuntijabrändit: Ellun Kanat, +Lisa Sounio-Ahtisaari, +Nikolai Alho, professori +Kirsti Lonka, Finnairin Joseph-stuertti, valokuvaajat ja vloggaajat, Duudsonit, +Isac Elliot, +Jare Tiihonen, +Robin Packalen
Toivottavasti sait itsellesi tai organisaatiollesi Insta-inspiraatiota! :) Minut löydät Instagramissakin tutulla
@jjanhone-tunnuksella, liity seuraani hyviä caseja metsästämään. Ruotsin hovikin muuten instaa aika hyvin, siinäpä haaste presidentin kansliaan :). Mikä taho on muuten sinun Insta-suosikkisi?
PS. Linkitin yllä olevan esityksen myös LinkedIn-blogiini 11.6. Samalla annoin
7-vaiheen neuvot Instagramin käyttöönottoon, käys kurkkimassa.
Kiitos, Johanna, kun poimit @descomoy:n tilin mukaan esitykseesi. Jonkin aikaa mietin, että miten Instagramia kannattaisi hyödyntää yrityskäytössä, mutta sitten ajattelin, että siitä ei kannata tehdä liian vaikeaa. Sen vuoksi käytän sitä samalla tavalla kuin omaakin tiliäni, eli kuvaan ihan tavallista arkea. Näin rima pysyy riittävän alhaalla.
ReplyDelete