Eilen laskeskelin m.facebook.com-virrastani, että noin 20% jutuista oli maksettua mainosta. Kaverini mainostivat nimillään seuraavia firmoja tai juttuja:
- Aura-juusto
- Paulig
- Stockmann
- Rautia
- Tulos
- Microsoft
- Sonera
- Nutraajat
- hyvää työtä
- Arabia
- Celia-kirjasto
- Valkee
Maksettujen mainosten lisäksi muutamat kaverit mainostivat oma-aloitteisesti joitain muita firmoja.
|
Valitse "No one" jos et halua näkyä mainoksissa. |
Viidesosa mobiilisisällöstä tuntui minusta jo aika paljolta ja aloin miettiä, mainostetaanko minunkin nimelläni juttuja. Aikojen alussa olen sen nimittäin kieltänyt ja nyt piti käydä tarkistamassa
asetukset. Aika monen mutkan takana ne olivatkin, mutta näyttää siltä, ettei minua edelleenkään käytetä mainoksissa. Olen kai hankala Facebook-käyttäjä, kun en tykkää siitä, että nimelläni mainostetaan tyhjänpäiväisiä kilpailuja. Jos sinä olet yhtä rajoittunut, muuta omat asetuksesi.
|
En oikein jaksa uskoa, että kaverini P ja M ovat oikeasti innostuneet
tästä Soneran kilpailusta. Jos he sen sijaan kehuisivat Soneran
asikaspalvelun nopeutta päivityksessään, voisin hyvinkin harkita
operaattorin vaihtoa... |
Mainostan kyllä mielelläni firmoja silloin kun siihen on aihetta. Esimerkiksi viikon aikana olen mainostanut Facebookin status-päivityksessä Pandan jouluherkkuja, Pinterestissä Fazerin marmeladeja ja yhdelle kaverille nettisivufirmaksi Trimediaa. Verkostojen suositukset toimivat parhaiten silloin, kun ne ovat aitoja.
Kuulin muuten eilen huhun siitä, että Facebook harkitsee 50 dollarin kuukausimaksua yrityksille. Vastikkeeksi he saisivat tällaisia juttuja:
* Prominent listing in Facebook Search and local directory
* Ability to respond to people who comment or post on your Page using private messages
* Ability to change the name of your Page and protect against others creating a Page about your business
* Access to email and chat support for help with your Page at any time
* Set up groups on your Page to help manage the conversations you have with your customers
Tärkeää asiaa, olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan. Itsekin olen lyönyt joskus aikojen alussa Facebookiin liittyessäni kaikki asetukset niin tiukoiksi, ettei nimissäni myöskään mainostella mitä sattuu. Onneksi se oli sillon mahdollista ja jopa aika selkeää. Nyt asetukset on tahallaan pistetty niin piiloon, ettei moni tajua niiden siellä olevankaan.
ReplyDeleteLoistava kirjoitus, kävin itse nyt muuttamassa asetukset tiukemmaksi. Käyttäjät siirtyvät yhä enemmän ja enemmän mobiiliin ja tämä onkin ollut ongelma Facebookille. Nyt he yrittävät paikata asiaa, mutta voivat samalla etäännyttää käyttäjiä, koska mainoksia on todella paljon.
ReplyDeleteKiitos kommenteista Anitta ja Ari, kuten myös siitä, että jaoitte blogikirjoistustanne eteenpäin :).
ReplyDelete