Pages

Thursday, September 27, 2012

Comma7 ja miksi kaikkien työntekijöiden pitäisi olla somessa (osa 4)

Olemme päässeet tämän sarjan viimeiseen osaan, eli tänään käymme läpi viestinnän asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, miksi kaikki työntekijät pitäisi päästää mukaan organisaation some-viestintään.
Tavassa 4 kaikki ne työntekijät, jotka haluavat (ketään ei toki pakoteta, mutta kaikkia kannustetaan osallistumaan) ovat mukana organisaation sisällöntuotannossa sosiaalisessa mediassa.

Tavan hyvät puolet:
  • paljon päivittäjiä eli mahdollisuudet laajaan näkyvyyteen
  • avointa viestintää
  • organisaation asiantuntijatieto leviää
Huonot puolet:
  • maineriski on isompi kuin muissa tavoissa
Tapa sopii organisaatiolle, jotka
  • ovat täynnä asiantuntijoita
  • harrastavat avointa viestintää
  • ovat nuorekkaita ja aikaansa seuraavat
  • joiden kohderyhmä on nuorekasta ja aikaansa seuraavaa (ja sosiaalisessa mediassa)
Tapa sopii täydentäväksi viestintäkanavaksi muiden joukkoon.

Organisaatiossa pitää ohjeistaa:
  • sosiaalista mediaa koskevat samat säännöt kuin muutakin mediaviestintää
  • someen saa käyttää työaikaa (etenkin jos asiat liittyvät työasioihin)
  • tietoturva: mikä tieto on julkista
  • mihin osallistutaan: oman ammattiryhmän keskustelut?
  • tekijänoikeudet
Johdolle tämä tapa myydään seuraavilla argumenteilla:
  • viestinnän aktiivisuus ja näkyvyys paranee, 
  • tavoitetaan laaja joukko (myös eri ikäryhmistä)
  • organisaation oma viesti tulee esille laajalla rintamalla
  • vuorovaikutus kasvaa
  • saadaan paljon aktiivisia asiakaskontakteja
Nyt kun kaikki tavat on käyty läpi, on aika kysyä: minkä tavoista sinä haluat teidän organisaatioonne? Miksi?

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.