Tavassa 4 kaikki ne työntekijät, jotka haluavat (ketään ei toki pakoteta, mutta kaikkia kannustetaan osallistumaan) ovat mukana organisaation sisällöntuotannossa sosiaalisessa mediassa.
Tavan hyvät puolet:
- paljon päivittäjiä eli mahdollisuudet laajaan näkyvyyteen
- avointa viestintää
- organisaation asiantuntijatieto leviää
- maineriski on isompi kuin muissa tavoissa
- ovat täynnä asiantuntijoita
- harrastavat avointa viestintää
- ovat nuorekkaita ja aikaansa seuraavat
- joiden kohderyhmä on nuorekasta ja aikaansa seuraavaa (ja sosiaalisessa mediassa)
Organisaatiossa pitää ohjeistaa:
- sosiaalista mediaa koskevat samat säännöt kuin muutakin mediaviestintää
- someen saa käyttää työaikaa (etenkin jos asiat liittyvät työasioihin)
- tietoturva: mikä tieto on julkista
- mihin osallistutaan: oman ammattiryhmän keskustelut?
- tekijänoikeudet
- viestinnän aktiivisuus ja näkyvyys paranee,
- tavoitetaan laaja joukko (myös eri ikäryhmistä)
- organisaation oma viesti tulee esille laajalla rintamalla
- vuorovaikutus kasvaa
- saadaan paljon aktiivisia asiakaskontakteja
No comments:
Post a Comment
Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.