Pages

Sunday, February 20, 2011

Yrityksen 10 pahinta Facebook-virhettä

Socialbakers bloggasi pahimmista Facebook-virheistä, joten referoinpa ne teillekin.

1. Liian paljon päivityksiä
Se, mikä on liian paljon riippuu vähän tapauksesta, mediayhtiöt voivat päivittää useammin (jopa 6-12 kertaa päivässä) kuin brändit, joille suositellaan yhtä päivitystä- jos on tekeillä jotain erityistä määrä voi nousta 2-3 päivässä.

2. Sama päivitys moneen kertaan
Tämäkin on spämmäämistä. Jos haluat hehkuttaa jotain asiaa monta kertaa, keksi jokaiselle kerralle joku uusi koukku.

3. Peräkkäiset päivitykset
Jos sivulle tulee kaksi päivitystä päivässä, niitä ei kannata tehdä kahden minuutin välein.

4. Fanien kanssa väitteleminen
Surullisen kuuluisa esimerkki tästä on Nestlén Kitkat-tapaus.

5. Negatiivisten kommenttien poistaminen
Ihmisten kommentteja ei saa poistella ns. huomaamatta. Tee mieluummin selvät säännöt siitä, mitä sivuilla saa ja ei saa tehdä ja toimi sitten niiden mukaan. Negatiivisten kommenttien jättäminen sivulle kertoo yrityksen avoimuudesta ja suvaitsevaisuudesta.

6. Ainoana sisältönä linkit omalle sivulle
Facebook-sivujen tehtävä voi olla saada liikennettä omille sivuillesi, mutta vain itsestä puhuminen on aika tylsää. Jaa myös uutisia toimialaltasi, kuvia ja status päivityksiä. Älä unohda huumoriakaan.

7. Päivitykset ilman selityksiä
Laittaessasi sivullesi linkin, valokuvan tai videon liitä mukaan myös selitys - miksi sen jaoit.

8. Faneille vastaamatta jättäminen
Tämä on virheistä pahin. Jos menet mukaan kaksisuuntaisen vuorovaikutuksen sallivaan areenaan, pidä huoli että toimit sen ehdoilla. Jos et vastaa faneillesi, he lakkaavat ennenpitkään puhumasta sinulle.

9. Liian hitaasti vastaaminen
Facebookissa odotetaan nopeata reagointia, joten pyri siihen, että keskimääräinen vastausaika on alle 6 tuntia.

10. Välilehtien käyttämättä jättäminen

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.