Pages

Thursday, December 2, 2010

Facebookin käyttäminen yritysmarkkinoinnissa

Se, miten seuraan somea kilpailijoideni kautta on oikeastaan aika hauskaa. Me emme siis ainoastaan kilpaile, vaan teemme myös yhteistyötä jakamalla tietomme ja sitähän nykypäivänä arvostetaan enemmän kuin tiedon pihtaamista. Grapevine vinkkasi Twitterissä Facebookin mainossääntöjen mahdollisesta muuttumisesta ja Zipipopin Facebook-teema-aamussa Borenius-Kemppinen esitti lisää lainsäädännöllistä tietoa Facebookista (ks. alla).


Markkinointi on ihan oma maailmansa, johon minunkin pitäisi alkaa perehtyä entistä paremmin ja paljon sitä Facebookissakin näkee laittomia kisoja. Ei Facebook niihin kaikkiin puutu, mutta mitä jos se osuu juuri sinuun ja juuri teidän yrityksen Facebook-sivut suljetaan. Ei varmaan naurata... Kuulin muuten tässä taannoin tarinan suomalaisesta yrittäjästä, joka käytti Facebookin yksityisviestejä asiakkaidensa kanssa kommunikointiin. Facebookin mielestä määrät olivat niin isot, että toiminta lähenteli spammaamista ja niinpä tyypin Facebook-tili sitten suljettiin. Ai-jai, taisi tulla aikamoiset tulonmenetykset... :(

Nyrkkisääntö markkinoinnista on, että sen pitää olla tunnistettavaa. Et siis voi mennä jonnekin palveluun anonyyminä työnantajaasi kehumaan. Ja jos sen kuitenkin teet, niin teet paitsi laittomuuksia, myös itsesi naurunalaiseksi, sillä tottuneet somekäyttäjät osaavat kyllä lukea arvostelusi huijaukseksi alta aikayksikön...

Katso myös Facebook-sivujen viimeaikaisista muutoksista kertova blogipostaus by Social Media Today.

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.