Pages

Wednesday, August 3, 2016

Globaali Facebook-sivu, case Lipton

Naureskelin yksi aamu Liptonin teepussista löytyvälle viestille - nyt kun haudutat teetäsi, sinulla on hyvää aikaa tykätä meistä Facebookissa. Kun ihmiset ovat kiireisiä, yritysten kannattaakin yrittää etsiä tuollaisia mikrohetkiä, jolloin ihmisellä "ei ole muuta tekemistä".

Piruuttani meninkin pussissa mainittuun osoitteeseen www.facebook.com/lipton - ja hieman hämmästyin: aukeutuva sivu (jonka osoite oli muuten https://www.facebook.com/liptonfinland/?brand_redir=200106643364694) olikin täynnä suomea, ei siis englantia, ranskaa tai italiaa(?), kuten pussin tekstit. Sivulla oli suomalaiseksi sivuksi myös huiket tykkääjämäärät, lähes 7 miljoonaa.

Huomaa logon vierestä löytyvä teksti "Redirected from Lipton" 

Hieraistuani loput unet silmistäni, huomasin, että kyseessä on globaali Facebook-sivu, eli niin sanotusta pääosoitteesta ihmiset ohjataan vaikka oman maan tai oman kielen mukaiselle Facebook-sivulle ja kaikkien sivujen tykkääjämäärät lasketaan yhteen. Ominaisuutta voi hyödyntää, vaikka toimisikin vain Suomessa: voisi tehdä omat sisällöt suomen-, ruotsin- ja vaikka englanninkielisille asiakkaille. Ylläpitäjillekin tarjotaan ryhmittelyä: he näkevät kootusti kaikkien sivujen statistiikan. Kaiken kaikkiaan kätevä niputus!

Voit pyytää teillekin globaalia Facebook-sivua. Ja jos sinulla on jo Facebook-sivuja useilla kielillä, voit pyytää, että ne yhdistään.

Hyödynnättekö te jo globaaleja sivuja?

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.