Pages

Friday, June 6, 2014

Yritysmarkkinointia ja asiakkaiden auttamista

Terveisiä Jyväskylästä (Liepeen tyttö on päässyt pitkälle tällä viikolla)!

Tällä viikolla kävin kahdessa mielenkiintoisessa tilaisuudessa. Toisen järjesti JAMK:in Dimark-hanke, toisen MARK:in paikallisyhdistys. Tilaisuuksia yhdisti paitsi osittain sama yleisö, myös aihe: markkinointi. Pääpuhujina olivat +Perttu Tolvanen ja +Jarkko Kurvinen.

Tässä Pertun kalvo siitä, miten nettimaailma on muuttunut:


ja tässä Jarkon (selvästikin someen optimoitu) kalvo siitä, miten tässä uudessa maailmassa pärjää:

Kumpikin vannoi sisältömarkkinoinnin nimeen. Perttu sanoi, että yritysten pitää löytää omat reseptinsä, joita he voivat somessa jakaa. Valio myy tuotteitaan ruokareseptien avulla, Novita lankojaan neuleohjeilla ja minä, no minä jaan näitä ohjeita ja mielipiteitä siitä, miten somessa ollaan töissä. Jarkko totesi, että tyrkytys myrkyttää ja auttaminen erottaa, minkä voin myöskin allekirjoittaa.

Erään yhteydenottopyynnön takia törmäsin taas kerran "kilpailijaan", jonka nettisivuilla ei kerrota mitään siitä, ketkä ko. firmassa ovat töissä tai keille he ovat hommiaan tehneet. Ihmettelin, miten asiantuntijuutta voi myydä näin kasvottomasti (no eihän sitä voikaan) ja siksi aloitin keskustelun siitä, mitkä asiat muita yritysten nettisivuilla ärsyttävät. Vastaukset koostin tähän stooriin:
Millaista yritysmarkkinointia sinä arvostat?

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.