Pages

Tuesday, October 29, 2013

Miten toimivat LinkedIn:in InMailit

Viime talvena bloggasin maksullisen LinkedIn-tilin hyödyistä. Ominaisuuksista tykkään kaiketi eniten InMailesta, jonka avulla voin lähettää tuntemattomille ihmisille viestejä (toki sekin on ihan kivaa, että näen, ketkä profiiliani käyvät kurkkimassa). 15€:n kuukausihintaan kuuluu 3 LinkedIn-viestiä kuukaudessa. Määrä on niin pieni, että joudun todella harkitsemaan, milloin mahdollisuutta käytän. Osumatarkkuus on kuitenkin aika hyvä: InMaileja tulee ihmisille vielä niin harvoin, että niihin yleensä vastataan, kun sen sijaan kaikkia sähköposteja ei edes lueta. Viime aikoina minulta on kysytty InMailin kautta apua esim. opinnäytetyöhön ja liikeidean arviointiin, minä taas olen pyytänyt esiintyjiä CMADFI-tapahtumaan, jonka järjestämistä lupauduin koordinoimaan. Katso lisää cmad.fi.

LinkedIn lupaa myös takuun: jos et saa viestiisi vastausta, saat yrittää uudestaan, eli lähettää viestin jollekin muulle. Tässä tapauksessa LinkedIn lähettää sinulle viestin: NN ei vastannut sinulle viikossa, koitapa seuraavaksi ottaa yhteyttä näihin: MM, OO, PP tai RR.

LinkedIn neuvoo kyllä jo viestiä lähettäessä, miten saat paremmin vastauksen:
viittaa yhteisiin tuttuihisi ja kirjoita napakasti.

Tällä viikolla minulle tuli yllätyksenä se, että ne InMail-viestit, joihin ei ole tullut vastausta häviävät sekä lähettäjän että vastaanottajan LinkedIn-viesteistä.

Viestien teho perustuu samaan asiaan, josta Ken Krogue kirjoitti Forbesiin: aika, jolloin soitettiin kylmiä soittoja on lopullisesti ohi, sillä halutessamme voimme selvittää vastaanottajista paljonkin ennen puhelua/sähköpostia.
Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia InMaileista? 

No comments:

Post a Comment

Kiva kun kommentoit! Voit kommentoida myös anonyymisti, mutta spammikommentit poistetaan heti kun ehditään.